92253

بیست و دومین خانه معدن ایران در اردبیل افتتاح شد

دنیای معدن - در مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی بیست و دومین خانه معدن کشور در اردبیل شکل گرفته و فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش دنیای معدن، در مراسمی که صبح امروز در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل و با حضور مسئولان ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت و خانه معدن برگزار شد با انتخاب هفت نفر به عنوان عضو هیئت رئیسه خانه معدن استان اردبیل به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

این خانه که اواخر سال 81 با تلاش گروهی از نخبگان، اندیشمندان و متخصصان بخش معدن که دغدغه نابسامانی اوضاع معدنی و ذخایر زیرزمینی را داشتند شکل گرفته تاکنون در 21 استان کشور فعالیتش را آغاز کرده و استان اردبیل به عنوان بیست و دومین استان در این زمینه فعالیتش را آغاز کرد.

خانه معدن با هدف ارتقای سطح علمی و فناوری در تولید مواد معدنی افزایش بهره وری در معادن، فرآوری صنایع معدنی، ایجاد کارخانه های فرآوری و صنایع معدنی، بالا بردن سطح فعالیت های معدنی و گسترش در معادن، بازاریابی، تسهیل گردش اطلاعات، ایجاد بانک اطلاعاتی در این حوزه، برگزاری دوره های آموزشی عملی و تخصصی و حضور فعال در نمایشگاه تخصصی داخلی و خارجی شکل گرفته است.

خانه معدن در قالب کمیته های تخصصی، تشکیل نمایندگی استان ها و همچنین عضویت در سازمان های داخلی و خارجی تلاشش بر این است تا یک فرهنگ سازی مناسب در جذب و جلب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه معدنی شکل بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید