92186

محصولات معدنی در سند چشم انداز 7 صنعت منتخب دیده شده است !

دنیای معدن - اخیرا با کاهش قیمت جهانی سنگ آهن بسیاری از معادن دچار رکود شده اند و باید با برنامه ریزیهای دقیق از این وضعیت خارج شوند.

محصولات کانی غیر فلزی فولاد، سیمان کاشی و سرامیک در بخش معدن سند چشم انداز دیده شده است.

ابویی مهریزی پیش ازظهر امروز در یک نشست خبری که به مناسبت هفته دولت و توضیحات در خصوص سند چشم انداز هفت صنعت تدوین شده برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه چرا با وجود تاکیدات مسئولین به بخش معدن، این بخش در اولویت سند چشم انداز و در هفت صنعت تدوین شده دیده نشده است ؟ اظهار داشت: اینگونه نیست و در 12 رشته منتخب بخش استخراج معدن و نیز محصولات کانی غیر فلزی و صنایع فولادی، سیمان و کاشی سرامیک دیده شده و در بخش راهبردها به بخش معدن نیز پرداخته ایم.

وی افزود: همچنین معاونت معادن و صنایع معدنی ایمیدرو ، زمین شناسی و اکتشافات معدنی و صنایع فولادی کشور با جدیت به دنبال توسعه بخش معدن در کشور هستند.

ابویی مهریزی خاطر نشان کرد: میزان نقشه برداری هایی که اخیرا صورت گرفته با کل نقشه برداریهایی که در گذشته صورت گرفته برابری می کند هر چند بخش معدن هنوز بکر است و تنها 7 درصد از پهنه های کشور شناسایی شده اما وزارت صنعت معدن و تجارت در بخش اکتشافات به روشهای مدرن، استخراج معادن به صورت بزرگ مقیاس و زنجیره ارزش در کشور به لحاظ اقتصادی تاکید دارد.

وی ادامه داد: اخیرا با کاهش قیمت جهانی سنگ آهن بسیاری از معادن دچار رکود شده اند و باید با برنامه ریزیهای دقیق از این وضعیت خارج شوند.

ابویی مهریزی تصریح کرد: با ایجاد واحدهای فرآوری می توان به گونه ای عمل کرد که از کنسانتره و گندله تا آهن اسفنجی و شمش و نورد و در کل زنجیره فولاد رونق گیرد و این موضوع یکی از دغدغه ها و محورهای مورد نظر صنعت معدن و تجارت است.

دیدگاهتان را بنویسید