92058

چهارمین همایش بین المللی مواد و متالورژی در مس سرچشمه برگزار می شود

دنیای معدن -چهارمین همایش بین المللی مواد و متالورژی و نهمین همایش مشترک انجمن مهندسین متالورژی و جامعه ریخته گری ایران، آبان ماه امسال در مجتمع مس سرچشمه برگزار می شود.

دبیر اجرایی این همایش روز چهارشنبه گفت: این همایش در 19 آبان ماه امسال در سینما آزادی شهر مس سرچشمه رفسنجان گشایش یافته و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.
رضا دهقان با اشاره به اینکه متالورژی علم استخراج فلزات از زمین است افزود: در این همایش اندیشمندان، اساتید، صاحبنظران و دانشجویان از ایران و سایر نقاط دنیا گرد هم میایند و در خصوص نقش و اهمیت دانش متالورژی، ارتباط صنعت و دانشگاه و همچنین فلز مس به عنوان نبض اقتصاد دنیا به تبادل نظر خواهند پرداخت.
وی تصریح کرد: بیش از 800 چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که هر چکیده توسط سه داور علمی و صنعتی بررسی شده که پس از اعلام مقالات پذیرش شده، اصل مقالات به داوری پرداخته می شوند که مقالات نهایی در قالب ارائه شفاهی و پوستر در روزهای 19 و 20 آبان ماه در همایش ارائه خواهند شد.
دهقان بیان کرد: این چکیده ها و مقالات حول محورهای متالورژی، محیط زیست، بیو تکنولوژی، ریخته گری، اقتصاد و مس است و برترین مقاله ها در مجلات خارجی به چاپ خواهند رسید.
دبیر اجرایی چهارمین همایش بین المللی مواد و متالورژی و نهمین همایش مشترک انجمن مهندسین متالورژی و جامعه ریخته گری ایران خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه به منظور معرفی دستاوردهای صنعتگران، سرمایه گذاران و علاقه مندان به علم متالورژی از برنامه های جنبی این همایش است.
وی برگزاری این همایش را با حمایت مالی و همکاری شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد.
مس از جمله فلزاتی است که در طول سالیان دراز، بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و 85 تا 90 درصد مس مصرفی دنیا از طریق استخراج از معادن مس حاصل می‫شود.
بطور کلی استحصال فلزات از سنگ معدن به دو روش پیرومتالورژی و هیدرومتالورژی صورت می گیرد.
معادن مس سرچشمه و میدوک در کرمان و معدن مس سونگون در آذریایجان شرقی از مهمترین معادن مس کشور به شمار می‫رود که استخراج و بهره برداری از معادن مس، تولید محصولات پر عیار سنگ معدن و محصولات مسی نظیر کاتد، اسلب و بیلت از جمله امور اصلی در این معادن است.
مجتمع مس سرچشمه در 160 کیلومتری کرمان و 50 کیلوکتری رفسنجان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید