92032

جذب میلیاردها دلار سرمایه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در دولت یازدهم

دنیای معدن - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: شکسته شدن ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری مواد معدنی برای سومین بار با عبور از شش میلیون و 620 هزار و 33 تن مواد معدنی یکی از دستاوردهای این منطقه در دولت یازدهم است.

به گزارش دنیای معدن، مسعود هندیان به مناسبت هفته دولت افزود: ظرفیت تخلیه و بارگیری اسکله منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس 6 میلیون تن است که با اتمام عملیات نصب تجهیزات طرح توسعه، این رقم به 12 میلیون تن در سال افزایش یافته است.
وی با تشریح دستاوردهای منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در دولت یازدهم گفت: ظرف دو سال گذشته بیش از 3.4 میلیارد دلار سرمایه گذاری داخلی و خارجی جدید در منطقه ویژه جذب شد که رقم سرمایه گذاری ها در منطقه را به 9 میلیارد دلار رسانده است که در مقایسه با قبل 62 درصد افزایش نشان می دهد.
وی افزود: بیش از 5 میلیارد دلار پروژه در زمینه های مختلف صنعتی و معدنی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در دست اجرا است.
هندیان ادامه داد: اتمام عملیات اجرایی بزرگترین پست برق کشور، افتتاح پروژه میله گذاری آند شرکت آلومینیوم المهدی و هرمزآل، صادرات بیش از 5.5 میلیون انواع محصولات تولیدی و مواد معدنی و افزایش 26 درصدی تولیدات شرکت های مستقر در این منطقه از دیگر دستاوردهای منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در دو سال اخیر است.
وی در خصوص مزیت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: این منطقه در یکی از مهمترین نقاط راهبردی جهان واقع شده که دسترسی آسان به آب های آزاد، منابع انرژی گاز و ... دارد.
هندیان افزود: منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به دلیل همجواری با مناطق بزرگ سنگ آهن و دیگر مواد معدنی تولید فولاد و آلومینیوم ، شرایط مطلوبی برای تکمیل زنجیره تولید صنایع معدنی دارد. وجود اسکله 12 میلیون تنی تخلیه و بارگیری مواد معدنی از دیگر مزایا است.

دیدگاهتان را بنویسید