91736

ارتباط بخش معدن با دانشگاه کلید اشتغال‌زایی برای فارغ التحصیلان معدنی

دنیای معدن -ارتباط نزدیک بخش صنعت و معدن با دانشگاه می‌تواند علاوه بر توسعه و پیشرفت بخش‌های اقتصادی، منجر به ایجاد اشتغال در کشور شود. هرچند بخش معدن از مزیت‌ها و فرصت‌های بسیاری در جهت اشتغال‌ و درآمدزایی برخوردار است اما متاسفانه تعداد بسیاری از فارغ التحصیلان رشته‌های معدنی برای یافتن شغلی مناسب با مشکل مواجه می‌شوند. حال با ایجاد ارتباط میان دانشگاه و سازمان های مرتبط با بخش معدن می‌توان از ظرفیت نسل جوان و تازه نفس بیش از گذشته استفاده کرد.

صبا نمایشی- چندی پیش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) برای ایجاد ارتباط با دانشگاه‌ها تفاهم‌نامه همکاری را با دانشگاه آزاد اسلامی مشهد امضا کرد تا بتواند از توان اساتید و دانشجویان این دانشگاه در بخش ‌های مختلف از جمله زمین‌شناسی، اکتشاف، استخراج و فرآوری استفاده کند. بدون شک با توسعه این طرح در سطح کشور همکاری این دو بخش بیش از گذشته خواهد شد. از سویی دیگر اجرای این طرح نقش بسزایی در ایجاد اشتغال بخش معدن نیز دارد.

محمد رضا سجادیان مشاور پارلمانی هیات عامل ایمیدرو و عضو هیات ‌مدیره شرکت ملی فولاد در گفتگو با خبرنگار دنیای معدن ، درباره تاثیر این طرح در ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته معدن اظهار کرد: با توجه به اینکه بحث اشتغال جزء یکی از موضوعات مهم برای دانشجویان محسوب می‌شود، درنتیجه بخش زمین شناسی و معدن با توجه به اکتشاف معادن کشور نیازمند استفاده از نیروهای مجرب و کارشناس است . این موضوع نقش مهمی در اشتغال‌زایی دانشجویان فارغ التحصیل رشته های معدن خواهد داشت.

وی افزود: به کاری گیری نیروهای فارغ التحصیل باعث می‌شود از توان و دانش آنها در طرح‌های معدنی و صنایع معدنی استفاده شود، به همین دلیل توسعه همکاری دانشگاه‌ها با سازمان‌های مرتبط با بخش معدن در ایجاد اشتغال بسیار موثر خواهد بود.

امروز بخش معدن برای توسعه هرچه بیشتر نیازمند استفاده از دانش و تکنولوژی روز است که می‌تواند رد جهت رفع این نیاز خود از توان و ظرفیت نیروهای فارغ‌التحصیل استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید