91297

ایتالیا درصدد بازیابی جایگاه قبلی خود در صنایع معدنی ایران است

دنیای معدن - با سفر اخیر هیات ایتالیایی به ایران به نظر می رسد این کشور اروپایی در تلاش است جایگاه قبلی خود را در صنعت کشور بازیابی کند و این امر در بخش صنایع معدنی بیش از سایر بخش ها می تواند موثر باشد.

به گزارش دنیای معدن، ایتالیا که در بخش صنعت فولاد ایران همیشه با برخورداری از شرکت های مشهور و صاحب برند جهانی خود نقش پیشتاز و مهمی ایفا کرده است، به نظر می رسد پس از تحریم ها تلاش خواهد کرد جایگاه قبلی خود را به دست آورد. کارخانجات فولاد بزرگ کشور مانند فولاد مبارکه و نیز شرکت هایی از بخش خصوصی با فناوری و سرمایه گذاری و دانش فنی فولاد سازان بزرگ ایتالیا ساخته شده است که به علت نتایج مثبت و توانمندی این شرکت های بزرگ در اجرای طرح های فولاد، به نظر می رسد زمینه برای حضور مجدد ایتالیا در صنایع معدنی کشور فراهم شود.
رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا پس از سفر هیات ایتالیا به تهران گفت: این کشور می تواند در زمینه تامین تجهیزات و ماشین آلات فنی صنعت فولاد و فرآوری سنگ، همکاری خوبی با ایران داشته باشد.
احمد پورفلاح با بیان این مطلب گفت: ایتالیا در بسیاری از زیرساخت‌های صنایع به ویژه صنایع معدنی کشور از جمله صنایع فولاد و ماشین‌آلات فرآوری سنگدر سال های پیش از تحریم، همکاری داشته و به نوعی تامین کننده تسهیلات صنعتی ما در این حوزه‌ها بوده است، بنابراین باز هم می تواند این همکاری ها استمرار یابد.
وی گفت: قطعه‌سازان و فعالان بخش فرآوری سنگ مایل ‌‌اند با ایتالیایی‌ها در این زمینه وارد مذاکره شوند، اما نباید این نکته را فراموش کرد که بازرگانان ما از اکنون باید برای هر تیم خارجی برنامه و طرح راهبردی داشته باشند، تا طرف مقابل بداند که با چه میزان هزینه قرار است به چه بازاری وارد شود.
وی از اعزام 2 هیات تجاری ایرانی به ایتالیا در پایان مرداد و هفته دوم مهر به ایتالیا خبر داد و گفت: با اعزام این هیات‌ها، زمینه‌ همکاری جدی‌تر بین بخش خصوصی دو کشور بررسی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید