90541

فنونی‌ زاده: این استقلال توان قهرمان شدن ندارد!

بازی استقلال مقابل سیاه‌جامگان چطور بود؟

این بازی چنگی به دل نزد البته استقلال، جوان‌تر شده و بازیکنانش با انگیزه‌ هستند اما در خط دفاعی بی‌تجربه است و مقابل سیاه‌جامگان آسیب‌پذیر نشان داد. این واقعیت فوتبال استقلال است.

سیاه‌جامگان در این بازی چطور بود؟

این تیم هنوز در حال و هوای دسته اول قرار دارد و تیمی که بتواند در لیگ برتر دوام بیاورد نشان نداد. اگر چه اواخر بازی با استقلال عملکرد خوبی داشت.

استقلال توان حضور در کورس قهرمانی تا هفته‌های پایانی را دارد؟

بعید می‌دانم. این استقلال توان قهرمان شدن ندارد. شما فکر کنید استقلال مقابل سپاهان، تراکتورسازی، پرسپولیس و... چطور دوام می‌آورد؟ آنها حتی مقابل ملوان هم به مشکل برمی‌خورند.

یعنی ملوان در این هفته یقه استقلال را می‌گیرد؟

خب این بازی حیثیتی است، هم برای ملوان که امیر قلعه‌نویی را دارد و هم برای استقلال که کادر فنی جدید آورده است. قطعاً ملوان تیم باثباتی است که می‌تواند برای استقلال دردسرساز شود. اگر چه استقلال از حمایت هواداران خود برخوردار است.

گفته می‌شود هواداران استقلال در این بازی دو دسته هستند، عده‌ای طرفدار قلعه‌نویی و عده‌ای دیگر طرفدار مظلومی و استقلال.

هواداران هر چند دسته می‌خواهند، باشند؛ مهم این است که به کسی توهین و بی‌احترامی نشود، مخصوصاً قلعه‌نویی که برای استقلال زحمات زیادی کشیده است. شما حساب کنید استقلال هر چند تا جام در لیگ برتر آورده با قلعه‌نویی بوده است، آن وقت هواداران بیایند به او فحاشی کنند. این حرکت جوانمردانه نیست و قطعاً هوادار فهیم استقلال چنین کاری انجام نمی‌دهد.

اما به هر حال این‌گونه اختلافات در فوتبال ما اجتناب‌ناپذیر است.

بله اما من اگر جای استقلالی‌ها بودم قلعه‌نویی را می‌آوردم و از او تجلیل هم می‌کردم.

درخصوص برخورد محسن فروزان با رحمتی در مشهد چه نظری دارید؟

ورزش جای احترام گذاشتن به پیشکسوت‌هاست. مگر در حال حاضر از رحمتی بزرگ‌تر در فوتبال ایران دروازه‌بان داریم؟ رحمتی هم انسان خوبی است و هم ورزشکار باکیفیت. فروزان خیلی کار اشتباهی کرد. او باید یا از طریق رسانه‌ها و یا از طریق تماس تلفنی از رحمتی عذرخواهی کند در غیر این صورت چهره منفوری نزد استقلالی‌ها پیدا خواهد کرد.

استقلال چند مهره اسمی و اثرگذار دارد؟

فکر می‌کنم رحمتی یکی از آنهاست. امید ابراهیمی هم یک سر و گردن بالاتر از سایر هافبک‌هاست. سجاد شهباززاده اثرگذاری بالایی دارد و آرش برهانی هم انصافاً باهوش و عالی است. استقلال به غیر از این بازیکنان چهره شاخصی ندارد.

و جاسم کرار؟

کرار بازیکنی است که تمام خوبی‌هایش را با یک حرکت زشت زیر سؤال می‌برد. او همیشه ساز مخالف می‌زند و حاشیه‌ساز است. استقلال در خط میانی نیاز به بازیکنان باثبات و با تمرکز بالا دارد. کرار داخل زمین دعوا دارد و اگر این اخلاق‌های بدش را ترک می‌کرد (که نمی‌تواند بکند) تبدیل به یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ استقلال می‌شد ولی حیف که آرام و قرار ذهنی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید