90513

ذخیره 4میلیون تنی مواد معدنی در معادن زیرکوه

دنیای معدن - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت زیرکوه گفت: میزان ذخیره انواع مواد معدنی در معادن زیرکوه بالغ بر 4 میلیون تن است.

محمدرضا صادقی امروز در زیرکوه اظهار داشت: شهرستان زیرکوه یکی از شهرستان های مستعد در بحث معادن است و در حال حاضر پروانه بهره برداری برای پنج معدن سنگ لاشه زردان، سنگ لاشه سارجین، فلدسپات بمرود، منیزیت گمنج و گچ پره هندوستان شهرستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه فعال شدن معادن می تواند به توسعه و اشتغال شهرستان کمک کند، تصریح کرد: در حال حاضر 28 نفر به صورت مستقیم در معادن فعال شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت زیرکوه در ارتباط با فعالیت معدن سنگ لاشه زردان، گفت: این معدن در سال 89 پروانه بهره برداری از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دریافت کرده و در حال حاضر یکی از معادن فعال شهرستان محسوب می شود.

صادقی با بیان اینکه ذخیره قطعی معدن سنگ لاشه زردان 380 هزار تن برآورد شده است، افزود: سالانه 6 هزار تن سنگ از انواع لاشه، سنگ جدول و سنگ مالن از این معدن استخراج می شود که در مصارف کف سازی، پل سازی، جدول کشی معابر و کانال کشی طرح های عمرانی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: فعالیت این معدن برای چهار نفر به صورت مستقیم و 20 نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده است. میزان ذخیره انواع مواد معدنی در معادن زیرکوه بالغ بر 4 میلیون تن است.

صادقی به معدن سنگ آهن کلاته ناصر اشاره کرد و گفت: میزان ذخیره این معدن یک میلیون و 450 هزار تن سنگ آهن با عیار 34 درصد برآورد شده است که برای آن گواهی اکتشاف صادر شده ولی هنوز به بهره برداری نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید