90492

دولت موانع ثبت شرکت ها را رفع کند/ کند شدن فعالیت معدنی

دنیای معدن - دبیر خانه معدن ایران گفت: دولت باید قبل از اقدام برای جذب سرمایه گذار موانعی مانند ثبت شرکت ها را حل و فصل کند.

غلامرضا حمیدی انارکی دبیر خانه معدن ایران ، در خصوص نقش تشکل ها در معادن گفت: بخشی از نقش تشکل ها در هر قسمت به فعالیت آنها برمی گردد و بخشی نیز به سهم مخاطبانشان در علاقه مندی به شنیدن پیشنهادات سازنده و سازمان است و کسانی که تمایل به عضویت در تشکل های برتر دارند نظرات سازنده ای در این باره ارائه می دهند.

وی همچنین در توضیح جذب سرمایه گذار خارجی گفت: اعتقاد من بر این است که دولت باید قبل از اقدام و جذب سرمایه گذار موانعی مانند ثبت شرکت ها، رفع موانع تولید و سهولت سفر را حل و فصل کند.

دبیر خانه معدن ایران ادامه داد: در صورتی که این موانع برداشته شود سرمایه گذاران می توانند در همه بخش ها فعالیت کنند و محدودیتی در این مورد وجود ندارد.

حمیدی انارکی خاطر نشان کرد: کمبود نقدینگی و رکود در بخش ساختمان و سنگ آهن و همچنین مشکلات موجود در صادرات در بخش معدن تاثیر گذار بوده و باعث کند شدن فعالیت این بخش شده است.

وی در پایان تصریح کرد: صادرات سنگ آهن به دلیل افت قیمت کاهش چشمگیری داشته و در صادرت مس به دلیل تحریم ها موانعی بر سر راه است که در حال حاضر هم وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید