90379

در مجتمع فولاد خراسان :

تعمیر اساسی کمپرسورسیل واحد احیاء برای نخستین بار در فولاد خراسان

دنیای معدن -با تکیه بر توان داخلی و همت تلاشگران کارگاه تعمیرات واحد احیاء برای اولین بار کمپرسورسیل واحد احیای 1 به طور کامل تعمیر و مجدداً در مدار بهره برداری و تولید قرارگرفت.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی مجتمع فولاد خراسان، کمپرسورسیل واحد احیا از پیچیده ترین و حساس ترین تجهیزات این واحد می باشد که وظیفه تولید گاز سیل کوره را بر عهده دارد و نبود آن به منزله ی توقف کامل واحد می باشد که تکنولوژی ساخت و طراحی آن فقط در اختیار شرکت سازنده آلمانی آن می باشد و در سراسر دنیا به تعداد محدودی در حال بهره برداری می باشند.

مهندس شریعتمداری سرپرست کارگاه تعمیرات واحد احیاء گفت: این مهم در حالی انجام شدکه با توجه به نبود ابزارآلات خاص تعمیرات این نوع کمپرسورها در مجتمع و قیمت بالای خریداری آنها که در انحصار شرکت آلمانی میباشد پرسنل کارگاه تعمیرات در حین تعمیر کمپرسور ، این ابزار آلات را بومی سازی نموده و با ساخت آنها در کـارگاه تعمـیرات واحـد احیـاء قـدمی ارزشـمند در جـهت کاهش هزینه ها و صرفه جـویی منـابع شـرکت بـرداشته شد. ایـن ابـزارآلات بدون هیچ مشکلی مورد استـفاده قرارگرفت و جهـت تعمـیرات آینـده در کـارگاه تعـمیرات نـگهداری می شوند.

بـه گفــته مهــندس شـریـعتمداری این تعــمیرات در طـی 13 روز و با صـرف وقت 990 نفر سـاعت انـجام گـردید که تعـمیرات نیز مورد تایید نماینده شرکت سازنده قرارگرفت . در پـایان مـهندس فـضیلتی مـدیر واحـد احـیاء از هـمیاری صـمیمانه پرسـنل کارگاه و دیـگر واحـدها که در طـول تعمـیرات کمـپرسورسـیل همـکاری داشته اند تشکر نمود.

دیدگاهتان را بنویسید