90338

«اوباما» به جنگ صنعت زغال سنگ می رود

دنیای معدن - طرح «انرژی پاک» رئیس جمهور آمریکا علاوه بر نیروگاه های تولید برق، سیاست داخلی این کشور را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از یو اس ای تودی، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا قرار است فردا دوشنبه از طرحی رونمایی کند که به ادعای خودش بزرگترین و مهمترین قدم دولت واشنگتن برای مبارزه با اثرات ناشی از تغییرات آب و هوا است.

این طرح آخرین نسخه از برنامه «انرژی پاک» است که در آن مجموعه تدابیری برای کاهش حجم کربن تولید شده از نیروگاه های تولید برق اتخاذ شده است.

طبق این برنامه، ایالات متحده آمریکا باید حجم تولید گازهای گلخانه ای خود را تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۳۲ درصد کاهش دهد.

آنچه که تصمیم اوباما را به لحاظ سیاسی چالش برانگیز می کند اعلام جنگ علیه صنعت زغال سنگ آمریکاست چرا که در حال حاضر ۴۰ درصد از تولید الکتریسیته آمریکا به زغال سنگ وابسته است. این امر در کنار کاهش مشاغل وابسته به این صنعت و افزایش بهای برق مصرفی می تواند انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا را به نفع حزب جمهوری خواه تحت الشعاع قرار بدهد.

ناگفته نماند که امروز یکشنبه، پنتاگون (فرماندهی وزارت دفاع آمریکا) گزارشی را منتشر کرد و در آن تغییرات اقلیمی را مشکلی با ابعاد نظامی توصیف کرد که می تواند با اعمال تاثیر منفی بر امنیت و وضعیت معیشتی جوامع انسانی بحران های بین المللی را تشدید کند.

دیدگاهتان را بنویسید