90311

ماشین آلات صنایع فرسوده باید بازسازی شوند

دنیای معدن -رئیس کمیسیون صنعت مجلس گفت: با توجه به فرسودگی ماشین آلات صنایع، این ماشین آلات باید بازسازی شوند.

به گزارش دنیای معدن، رضا رحمانی شامگاه شنبه در جمع برگزیدگان صنعت استان و در حضور وزیر کشور اظهار داشت: برای پساتحریم مباحث متعددی مطرح است که باید در این میان توجه ویژه ای به اقتصاد داشت و البته باید دقت داشته باشیم پس از تحریم ها واردات بی رویه به کشور قطع شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون کشور نوظهور صنعتی هستیم، گفت: ساختارهای تولیدی باید در کشور اصلاح شود و تا زمانی که این ساختارها اصلاح نشود برداشته شدن تحریم ها هیچ اثری بر روی آن نمی گذارد و باید پس از این زمان نیز باید همچنان به فکر اقتصاد مقاومتی باشیم.

رحمانی با اشاره به اینکه خروج از رکود باید در کشور جدی گرفته شود، گفت: نقدینگی باید به سمت تولید رود و از سوی دیگر باید حمایت عملی از بخش خصوصی داشته باشیم.

وی افزود: در دوران تحریم بخش معدن دچار آسیب بسیار بالایی شده است و سرمایه گذاری خوبی را در این بخش شاهد نبوده ایم که در این راستا از دولت می خواهیم توجه ویژه ای به این بخش داشته باشد.

رئیس کمیسیون صنعت مجلس با اشاره به وجود ۹۳۰ شهرک مصوب در کشور گفت: باید زیرساخت های این شهرک ها را تکمیل کنیم تا سرمایه گذار با خیال آسوده به دنبال این شهرک ها بیاید که برای این موضوع نیاز به هزینه ۲۰ هزار میلیاردی است.

وی همچنین بر نوسازی ماشین آلات صنایع در استان تاکید کرده و گفت: در خود تبریز برخی ماشین آلات در واحدها وجود دارند که مربوط به دهه ۴۰ یا ۵۰ هستند.

رحمانی با تاکید بر حمایت از صنایع مزیت دار در استان گفت: یکی از این صنایع ماشین سازی است که مهم ترین آن در استان واقع شده است.

این نماینده مجلس همچنین بر وجود همدلی بین مسئولان و مردم و همچنین تولیدکنندگان تاکید کرده و آن را سبب پیشرفت کشور دانست.

وزیر اقتصاد و دارایی تا آخر هفته راهی تبریز می شود

غلامحسین شیری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید پتانسیل و ظرفیت های تمامی استان و شهرستان ها مورد توجه قرار گیرد، گفت: به طور مثال مشکل مس سونگون منطقه سال هاست که به جایی نرسیده و طرح آلومینای سراب نیز نیازمند سرعت بیشتری است در حالیکه مردم از مسئولان صنعتی انتظار دارند به مشکلات آن ها در زمینه صنعت و معدن توجه ویژه ای داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه باید قطب جدید معدنی در این منطقه ایجاد شود، گفت: معادن سنگ آذرشهر نیز به شدت مورد غفلت واقع شده است.

وی با بیان اینکه این استان از لحاظ داشتن برخی صنایع، به عنوان قطب شناخته می شود، گفت: چرم و خشکبار این منطقه معروف است که در زمینه کفش و چرم نیازمند عنایت ویژه ای هستیم.

شیری ادامه داد: متاسفانه همواره در جلسات مختلف بر روی مشکل دار بودن تسهیلات بانکی و عدم توانایی وام گیرنده اشاره داشته ایم اما متاسفانه این روند هم اکنون نیز ادامه داد که البته با حضور وزیر اقتصاد و دارایی تا پایان هفته در تبریز شاهد برخی مباحث خوبی خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید