90238

توقف دوماهه تولید برخی کارخانه های سیمان/افت ۲۰ درصدی مصرف طی سه سال اخیر

دنیای معدن - عضو هیأت مدیره انجمن سیمان از توقف دو ماهه تولید برخی کارخانه های سیمان به دلیل رکود موجود در بازار و انباشت کالا در این کارخانه ها خبر داد.

علی محمد بُد با اشاره به رکود موجود در بازار سیمان، اظهار داشت: مصرف سیمان در کشور نسبت به 3 سال گذشته با افت 20 درصدی همراه است و همین مسئله باعث انباشت سیمان در برخی کارخانه های داخلی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل رکود در ساخت و ساز و اجرای طرح های عمرانی در کشور، میزان تقاضا برای مصرف سیمان کاهش یافته به طوری که در خرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 11 درصدی تقاضای مصرف سیمان روبه رو بودیم.

بُد تصریح کرد: این مسئله باعث شد تا کارخانه های سیمان برای توقف دو ماهه تولید خود برنامه ریزی کنند و در حال حاضر اجرای این طرح در برخی کارخانه ها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز به مدت یک ماه تعطیلی تولید برخی کارخانه های سیمانی در فصل زمستان اتفاق افتاد، گفت: هم اکنون نیز کارخانه هایی که با انباشت موجودی روبه رو هستند، اقدام به توقف تولید خود کرده اند.

این کارشناس صنعت سیمان ادامه داد: سال گذشته وزارت نفت وعده پرداخت کمک مالی به صنعت سیمان از محل صرفه جویی در مصرف انرژی بابت توقف یک ماهه تولید سیمان را داده بود اما این موضوع تا کنون عملی نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد بابت توقف تولید دو ماهه کارخانه های سیمان طی سال جاری، وزارت نفت مبلغی را جهت صرفه جویی در مصرف انرژی به این کارخانه ها اختصاص دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید