89928

افزایش قیمت سیمان به ۱۵ مرداد موکول شد

دنیای معدن - دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان: افزایش ۱۷ درصدی قیمت سیمان، ۱۵ مرداد در کارخانجات سیمان اعمال می شود.

به گزارش دنیای معدن، عبدالرضا شیخان، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره علت اعمال نشدن افزایش 17 درصدی قیمت سیمان بعد از ماه رمضان ، افزود: علت طولانی شدن این زمان ایجاد مدیریت تولید و تحویل در قیمت های سیمان در کل کشور است.

وی در پاسخ به این سوال که بازار صادرات سیمان بعد از لغو کامل تحریم ها چه وضعیتی خواهد داشت ، گفت: این بهبود فضای سیاسی روی صادرات سیمان اثر مستقیم داشته و کاهش قیمت حمل و نقل را به دنبال دارد و می توانیم به کشورهای آفریقایی که فاصله زیادی با ما دارند صادرات داشته باشیم.

شیخان درباره آخرین وضع ساخت و سازها در کشور، گفت: طبق تحقیقی که در بازار املاک داشتیم، رکود همچنان باقیست و پیش بینی شده بعد از شهریور شکسته شده و طرحهای ساختمانی فعال و روی مصارف داخلی سیمان اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای آفریقایی ، جمهوری های جدا شده از شوروی و ترکمنستان برای خرید سیمان از ایران اظهار تمایل کرده اند، گفت: اعلام آمادگی این کشورها برای خرید سیمان ، نوید رونق بازار سیمان را می دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که پیش بینی شما از بازار سیمان در شش ماهه دوم سال 94 چیست؟ افزود: با تخصیص منابع جدید در زیرساخت ها رونق بازار سیمان پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید