89913

معادن زغال سنگ ایمن می شوند

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی از حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از معادن زغال سنگ برای تجهیز در زمینه HSE (ایمنی) خبر داد و در مورد مشکلات معادن زغال سنگ، اعلام کرد: با حمایت وزارتخانه و ایمیدرو تلاش می شود مشکلات مربوط به HSE حل شود.

وجیه الله جعفری اظهار کرد: در حال حاضر پروانه بهره برداری بیشتر معادن زغال سنگ دست ما نیست و تنها مدیریت آنها را بر عهده داریم اما تلاش می شود موارد ایمنی کار تقویت پیدا کند.

وی در مورد میزان رعایت استاندارد در معادن نیز تاکید کرد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی سابقه طولانی دارد و دولت از ابتدا در بحث معادن طراحی درستی داشته و بر اساس استاندارد روز برنامه ریزی کرده است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی یادآور شد: در حال حاضر تلاش می شود کار اکتشاف و بهره برداری را مطابق با استاندارد روز و با استفاده از علم و تکنولوژی روز انجام دهیم.

جعفری در مورد واگذاری معادن با اشاره به اینکه برخی معادن به صورت مستقیم پروانه بهره برداری می گیرند و از طریق حوزه حاکمیت معاونت معدنی مدیریت می شوند، گفت: برخی معادن به صورت کلی واگذار می شوند؛ به گونه ای که پروانه آنها انتقال پیدا می کند اما بعضا این اتفاق نمی افتاد بلکه استخراج فروش را واگذار می کنیم و طراحی و نظارت بر عهده شرکت تهیه و تولید مواد معدنی است و بر اساس چارچوب ما در معدن عمل می شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که طرح پروژه واگذار شده بخواهد تغییر کند باید این کار با تایید شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و بر اساس استاندارد صورت گیرد. همچنین تیم ما از جمله مجری و ناظر در منطقه حضور دارند و کارها را رصد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید