89901

ماشین آلات ژاپنی طرح آلومینیوم جاجرم، وارد محل کارخانه شد

دنیای معدن - مجموعه کامل" ترانس رکتی فایرهای" پروژه آلومینیوم جاجرم که از آن به عنوان قلب کارخانه آلومینیوم یاد می شود و توسط شرکت فوجی ژاپن ساخته شده وارد سایت پروژه شد.

به گزارش دنیای معدن،‌ رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آلومینای ایران که هدایت طرح آلومینیوم جاجرم را نیز بر عهده دارد با اعلام این خبر گفت: محموله سنگین تجهیزات برقی کارخانه شامل ترانسفورماتورها و رکتی فایرها(یک سوکننده جریان برق)،‌ که از اسکله شهید رجایی ترخصی شده بود روز گذشته به محل طرح وارد شد.
تورج زارع با اعلام اینکه این تجهیزات ساخت فوجی ژاپن است تصریح کرد: ارزش محموله وارداتی 32میلیون یورو است که این رقم معادل یک چهارم ارزش کل پروژه محسوب می شود.
مدیر عامل کارخانه آلومینای ایران و مجری طرح آلومینیوم جاجرم ادامه داد:‌ کل ارزش تجهیزات وارد شده به سایت اکنون به 46 میلیون یورو رسیده است.
وی با بیان اینکه پیشرفت بخش سیویل(ساختمانی و تاسیسات) به 90درصد رسیده اظهار داشت: میزان پیشرفت فیزیکی طرح در حال حاضر به 35درصد رسیده است.
زارع درباره تست دیگ های ذوب آلومینیوم گفت: در ماه های گذشته دیگ های خط تولید نیز با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفته است.
طرح تولید شمش آلومینیوم جاجرم در کنار دست معدن بوکسیت جاجرم و کارخانه تولید پودر آلومینا واقع شده به طوری که با استفاده از مواد اولیه تولیدی کارخانه آلومینا، ‌شمش آلومینیوم تولید شود. ظرفیت این طرح 110هزار تن است که در فاز نخست 36هزار تن وارد مدار تولید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید