89798

سرب و روی؛ زرین معدن آسیا

دنیای معدن - شرکت زرین معدن آسیا، گامهای بلندی در راستای موازین زیست محیطی برداشته است.

رها ابریشمی: در پانزدهمین مطلب از سری مطالب "معرفی شرکت های بورسی" در سایت "بولتن نیوز " اقدام به معرفی "شرکت زرین معدن آسیا" خواهیم کرد.

به گزارش بولتن نیوز؛ شرکت زرین معدن آسیا در آذرماه ۱۳۸۳ با اخذ مجوز رسمی برای تولید ۱۹۵۰۰۰ تن کنسانتره سرب و روی با بهره گیری از نیروهای متخصص ومهندسین جوان،فعالیت خود راآغاز نموده و در خردادماه ۱۳۸۴ به بهره برداری رسید واز فروردین ماه ۱۳۸۵ رسما به صورت یک شیفت به فعالیت خود ادامه داد. ضمنا این مجتمع دارای یک واحد R&D می باشد که دراین واحد با جدیت به تحقیق و پژوهش مشغول بوده و به ثبت اختراعات متعددی نائل گشته است.

استراتژی شرکت زرین معدن آسیا

زرین معدن آسیا جلب رضایت مشتری، ارج نهادن به منافع و خواسته های مشتری، تولید محصولات با کیفیت برتر در سطح استانداردهای جهانی و افزایش صادرات آن به اقصا نقاط دنیا، رعایت استانداردهای زیست محیطی، رعایت ارزش های محوری شرکت، احترام به منافع جامعه بشری و رشد و ارتقاء منافع ذینفعان شرکت از طریق تولید کنسانتره سرب و روی با خلوص و کیفیت برتر و فروش آن در بازارهای داخلی و خارجی را جزو استراتژی های خود می داند.

خط میشی کیفیت

شرکت زرین معدن آسیا به عنوان یکی از تولید کنندگان کنسانتره سرب وروی درکشور به منظور حفظ و ارتقاء کیفیت محصولات خود،سیستم مدیریت مبتنی بر استاندارد ISO:90001 را در شرکت برقرار نموده است.

اهداف کیفیت شرکت به شرح زیر می باشد: توسعه توانمندی نیروی انسانی از طریق آموزش های مستمر، کاهش هزینه ها در جهت تحقق بهبود مستمر تمامی فعالیتها، سازگارنمودن نظام مدیریت کیفیت شرکت با سیستم های نوین مدیریت کیفیت، حفظ و ارتقاء سطح رضایت مشتریان از طریق درک نیازها و انتظارات آنها و تعهد در قبال برآورده سازی آنها، توسعه بازار از طریق ارائه محصولات متنوع و با کیفیت و دستیابی به بازار های جهانی، کسب رضایت ذینفعان از طریق کسب سود بیشتر



فرآیند تولید

فرآیند تولید در مجتمع زرین معدن آسیا (سهامی عام ) برای کلیه محصولات شامل مراحل خردایش اولیه ، خردایش ثانویه ، فلوتاسیون ، فیلتراسیون و انبار محصول بوده و کلیه دستگاه ها و تجهیزات موجود در قستمهای یاد شده طوری طراحی شده اند که برای طیف وسیعی از مواد معدنی از جمله انواع خاکهای اکسیده و سولفوره سرب ، انواع خاکهای اکسیده و سولفوره روی ، مس ، آهن و غیره کاربرد داشته باشد و با اندکی تغییر در فلوشیت خط تولید و استفاده از مواد شیمیایی مختص کانیهای مختلف می توان کانی های ذکر شده را با راندمان بالایی فرآوری نمود.

در حال حاضر فلوتاسیون خاک اکسیده سرب ، خاک سولفوره سرب ، خاک اکسیده روی و خاک سولفوره روی به منظور تولید انواع کنسانتره های اکسیده و سولفوره سرب و روی با بالاترین راندمان ممکن ، کمترین هزینه انرژی ، به روزترین دانش ، تجهیزات و ماشین آلات فرآوری و توسط پرسنل جوان ، متخصص و مجرب انجام می گیرد و در صورت نیاز در کمترین زمان و با کمترین تغییرات قابلیت تولید سایر محصولات را دارا می باشد . در فرآیند تولید کلیه موارد ایمنی و بهداشتی رعایت شده و هیچ گونه پساب صنعتی و مواد آلاینده ای تولید نمی شود.

فرآیند فلوتاسیون ذکر شده که اصلی ترین پروسه تولید را شامل می شود شامل انجام تغییرات فیزیکی شیمیایی بر روی سطح کانی های مرد نظر با استفاده از موادی با خاصیت های مختلف شامل:

فعال کننده ها ، بازداشت کننده ها ، کلکتورها ، کف سازها و استفاده از رفتارکانیها در محیط های گازی و مایع و اختلاف در خاصیت خیس شوندگی کانیها می باشد.

در فرآیند فلوتاسیون برای کانیهای ذکر شده با استفاده از مواد شیمیایی مختص هر کانی می توان به محصولی با کیفیت بالا دست یافت .

بازرگانی

به منظور تمرکز بر عملیات بازرگانی داخلی، هدایت و هماهنگی بازار و استفاده بهینه از منابع شرکت، کلیه امور بازرگانی داخلی و خارجی در داخل سیستم انجام می گیرد. همچنین جهت تمرکز بر عملیات بازرگانی خارجی و افزایش سودآوری شرکت و به دنبال آن رشد قیمت های جهانی و تحقق اهداف استراتژیک شرکت از جمله حضور در بازارهای جهانی، سیاست های بازرگانی شرکت به سمت صادرات سوق داده شده،که این مهم بر عهده شرکت می باشد.

نظارت و ارزیابی

کمیته نظارت و ارزیابی در شرکت زرین معدن آسیا با هدایت، حمایت و راهبری مدیر عامل محترم و با هدف گذاری نظارت و ارزیابی،همراهی و همکاری مدیران شرکت و حل مشکلات، ارائه راهکارها و تعامل صحیح و منطقی، کمیته نظارت و ارزیابی شرکت با همکاری صمیمانه و متقابل کلیه مدیران، دستاوردهای مهمی همچون "جمع آوری آمار و اطلاعات کمی و کیفی شرکت زرین معدن آسیا"، "شناسایی توانمندی ها، ظرفیت ها، نیازها، مشکلات، تهدیدها و فرصت ها در شرکت" ، "تبادل اطلاعات و دانش فنی با مدیران محترم بخش های شرکت" و ... داشته است.

محیط زیست زرین معدن آسیا

شرکت زرین معدن آسیا، گامهای بلندی در راستای موازین زیست محیطی برداشته است. همچنین مجموعه ای از اقدامات مدیریتی را انجام داده که به سازمان این امکان را می دهدتاتأثیر فعالیت هایش برمحیط زیست راشناسایی و ارزیابی کرده و تحت کنترل درآورد و در نهایت عملکرد زیست محیطی خود را بهبود بخشد. این سیستم می تواند به سازمان در برآورده کردن الزامات قانونی سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین صرفه جویی در مصرف موادو انرژی کمک نماید.

افتخارات

افتخارات شرکت زرین معدن آسیا آنقدر زیاد است که نوشتن همه آنها شاید خارج حوصله شما خوانندگان بولتن نیوز باشد. در این بخش تنها به برخی از این افتخارات اشاره می کنیم:

صادر کننده نمونه در سال های ۱۳۸۵ ، ۱۳۸۶ ، ۱۳۸۷ ، ۱۳۸۸، ۱۳۹۰، ۱۳۹۱ ، ۱۳۹۲؛ واحد نمونه صنایع معدنی سال ۱۳۸۸ ، ۱۳۹۰ ، ۱۳۹۱؛ کارآفرین نمونه در سال های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶؛ دارای گواهینامه تحقیق و توسعه و پروانه تحقیق و توسعه؛ طرح نمونه استانی در راستای تحقیق و توسعه پایدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای روز صنعت و معدن ؛ دریافت لوح تقدیر از جشنواره بین المللی اقتصاد سبز و ... .

انجمن ها و تشکل هایی که شرکت در آن عضو می باشد

عضویت در اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران، عضویت در بنیاد ملی نخبگان، عضویت در انجمن مخترعین کشور، عضویت درانجمن بهره وری ایران، عضویت در مرکز جامع صادرات و واردات ایران، عضویت در اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های صنایع سرب و روی ایران، عضویت در انجمن تخصصی مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن به عنوان سازمان نوآور و خلاق در عرصه صنعت و معدن، عضویت در شورای بازرگانی ایران و هند، عضویت در شورای بازرگانی ایران و ترکیه، عضویت در شورای بازرگانی ایران و فرانسه، عضویت در خانه صنعت و معدن و تجارت جوانان ایران، عضویت در فناوری اطلاعات گویا، عضویت در انجمن سرب و روی ایران، عضویت در بانک اطلاعاتی صادرکنندگان کشور، عضویت در مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران کد " ارقام رایانه "، عضویت در اتاق بازرگانی استان زنجان، عضویت در بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان، عضویت در اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران وابسته به اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران

دیدگاهتان را بنویسید