89606

هیچ معدن طلایی در استان همدان وجود ندارد

دنیای معدن - معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان، گفت: هیچ معدن طلایی در استان همدان وجود ندارد.

به گزارش دنیای معدن، محمد خاکی اظهار کرد: در سال های 70 تا 80 کارهای اکتشاف طلا در استان انجام گرفت که براین اساس آثاری از وجود طلا در استان همدان نبود.
وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه معدن طلا در همدان وجود ندارد، تاکید کرد: میزان طلای کشف شده بسیار ناچیز بوده و ارزش اقتصادی ندارد.
وی با اشاره به صادرات مواد معدنی از استان همدان نیز گفت: در بحث صادرات مواد معدنی فقط آهن به صورت مستقیم صادر می شود که در حال حاضر صادرات این ماده به علت کاهش قیمت کاهش یافته است.
خاکی در خصوص تسهیلات تامین ماشین آلات پیشرفته معادن استان بیان کرد: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی تسهیلاتی برای خرید ماشین آلات به معدن داران اعطا می کند.
معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان داشتن حداقل صلاحیت فنی و مالی را یکی از شرایط واگذاری معدن عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه 50 درصد معادن استان تعطیل هستند، تصریح کرد: معدن به عنوان صنعت بالادستی تامین کننده مواد اولیه صنایع پایین دستی بوده و برای رونق فعالیت آن باید صنایع پایین دستی فعال و از رکود خارج شوند.

خاکی در مورد آسیب معادن اطراف سد اکباتان به این حوضه آبریز استان نیز یادآور شد: برخی برداشت های غیرمجاز از معادن منطقه سد اکباتان درحال انجام است که سازمان صنعت و معدن به دنبال جلوگیری از این برداشت ها بوده چراکه این امر موجب آسیب به سد اکباتان می شود و جلوگیری از این برداشت ها نیازمند ورود منابع طبیعی و امور آب در این مسأله است.
وی در پایان با بیان اینکه تمامی معادن موجود در استان همدان دارای مجوزهای زیست محیطی هستند، تاکید کرد: در زمان واگذاری معادن استعلام های مورد نظر از منابع طبیعی و محیط زیست صورت می گیرد و تا کنون تمامی معادن واگذار شده مجوز های منابع طبیعی را دریافت کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید