87159

چگونه آلومینیوم هم رنگ باخت؟ + نمودار قیمتی این فلز

دنیای معدن - از نگاه کارشناسان و فعالان بازار فلزات علت نزول قیمت آلومینیوم در یک ماه اخیر چیست و این روند تا یک ماه آینده چه تغییری خواهد کرد؟

مجتبی دیدگر: بررسی های از قیمت آلومینیوم در یک ماه اخیر نشان می دهد قیمت این فلز روند نزولی را طی کرده است. در حالی که قیمت هر تن آلومینیوم 1750 دلار در 18 اردیبهشت ماه امسال بود که این نرخ تا 18 خرداد ماه به 1693 دلار در هر تن رسید. اما علت این نزول 3.2 درصدی در یک ماه چه بوده است؟
در همین مورد محسن زرگریان، مدیرعامل شرکت گفت: علت کاهش آلومینیوم قیمت بازار جهانی و نوسان قیمت بورس است.
او ادامه داد: قیمت فلزات پایه کلاً در یک ماه گذشته افت قیمت داشته و آلومینیوم هم در یک ماه گذشته روند رو به نزولی را طی کرده است.
او در مورد تاثیر مذاکرات لوزان بر روی قیمت آلومینیوم نیز گفت: اگر ما به توافق برسیم صادرات ما بیشتر خواهد شد. این در صورتی است که قیمت دلار کاهش پیدا کند و نوسان بورس به نفع ما باشد.
زرگریان در ادامه افزود: پیش بینی من برای قیمت آلومینیوم در یک ماه آینده این است که قیمت ها ثابت خواهد ماند.
در همین مورد مهدی یونسی، مشاور فروش شرکت آلومینیوم نیز در گفت وگو با اقتصادنیوز درباره علت کاهش آلومینیوم گفت: علت اصلی را می توان قیمت بازارهای جهانی، کسادی بازار داخل و نبود تعادل عرضه و تقاضا دانست.
او ادامه داد: در بازار عرضه بسیار زیاد است و تقاضا پایین و این باعث کاهش قیمت آلومینیوم شده است.
یونسی در ادامه افزود: ما یک ماه پیش در بورس بیش از 15 درصد حق رقابت داشتیم ولی الان اینطور نیست.
او در ادامه مثالی زد و گفت: مثلاً ما 2500 تن عرضه داریم ولی 500 تن ما اضافه می آید، این همان دلیل عرضه و تقاضاست که به آن اشاره کردم.
پیش بینی یونسی در مورد آینده قیمت آلومینیوم نیز این است که قیمت ها ثابت خواهد ماند و در یک ماه آینده تغییر قیمتی رخ نخواهد داد.
آریا صادق نیت حقیقی، دبیر کل سندیکای صنایع آلومینیوم نیز در گفت وگو با اقتصادنیوز گفت:علت کاهش قیمت آلومینیوم افت قیمت بازارهای جهانی، افت نرخ و شاخص در بورس کالای ایران و افت نرخ و شاخص در بورس فلزات جهانی یا است.
او هم در در مورد تاثیر مذاکرات لوزان بر قیمت آلومینیوم گفت: بستگی دارد که مذاکرات به چه نحوی باشد. اگر ما به توافق برسیم در روابط بین الملل خیلی مناسب است ولی باز هم بستگی به قیمت دلار خواهد داشت.
حقیقی در مورد پیش بینی قیمت آلومینیوم نیز یادآور شد: در یک ماه آینده قیمت ها ثابت خواهد ماند و روند کاهشی و افزایشی نخواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید