86744

دندان هایتان را مثل برف سفید کنید!

از آنجا که افراد غالبا از رفتن به دندانپزشکی گریزان هستند ، لازم است که به سلامت دندان های خود توجه بیشتری داشته باشند. در این جا به چند راهکار برای پیشگری از پوسیدگی و درمان دندان های آسیب دیده به شما ارائه می گردد. مصرف مواد غذایی سرشار از کلسیم شیر، پنیر و ماست موادی هستند که باعث تقویت دندان ها شده و پوسیدگی آنها تا حد بسیار زیادی کاهش می دهند. مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین های A،D و K ویتامین K مسئول رشد و سلامت دندان هاست. لذا مصرف مواد غذایی سرشار ...به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ از آنجا که افراد غالبا از رفتن به دندانپزشکی گریزان هستند ، لازم است که به سلامت دندان های خود توجه بیشتری داشته باشند.
در این جا به چند راهکار برای پیشگری از پوسیدگی و درمان دندان های آسیب دیده به شما ارائه می گردد.
مصرف مواد غذایی سرشار از کلسیم
شیر، پنیر و ماست موادی هستند که باعث تقویت دندان ها شده و پوسیدگی آنها تا حد بسیار زیادی کاهش می دهند.
مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین های A،D و K
ویتامین K مسئول رشد و سلامت دندان هاست. لذا مصرف مواد غذایی سرشار از این ویتامین برای بدن از اهمیت بالایی برخوردار است و برای نمونه می توان به کلم، روغن ماهی، پنیر و ماست اشاره کرد.
غذاهای حاوی ویتامین های A،D نیز احتمال پوکی دندان ها را کاهش می دهد ، که با مصرف تخم مرغ ، پنیر محلی ، ماهی قزل آلا و ... میتوان این ویتامین را تامین کرد.
کاهش مصرف کربوهیدرات و قند
افرادی که رژیم غذایی شان سرشار از مواد قندی و شکر است بیشتر در معرض پوکی دندان قرار دارد، لذا لازم است که مصرف این مواد را به حداقل رسانند.
نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب در روز
آب باعث تجزیه ...

دیدگاهتان را بنویسید