86323

ایران 200 طرح آماده سرمایه گذاری را در اجلاس بین المللی معدن و صنایع معدنی معرفی می کند

دنیای معدن -سخنگوی سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: همزمان با افتتاح اجلاس بین المللی معدن و صنایع معدنی ایران (IMIS) به عنوان یکی از بزرگترین عرصه ها در زمینه سرمایه گذاری،همکاری اقتصادی و تجاری دهم خرداد ماه (فردا) 200 طرح آماده سرمایه گذاری معرفی می شود.

یعقوب مشفق روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: اجلاس بین المللی معدن و صنایع معدنی ایران با محوریت توسعه و سرمایه گذاری، روزهای دهم و یازدهم خرداد ماه جاری و نمایشگاه جنبی آن در مرکز همایش های برج میلاد برپا می شود.
به گفته وی، ایران دهمین کشور جهان از نظر تنوع مواد معدنی و از نظر ذخایر اکتشافی رتبه پانزدهم دنیا را به خود اختصاص داده است.
مشفق افزود: مشارکت 118 نفر از 40 شرکت خارجی مربوط به 20 کشور جهان در کنار 230 شرکت داخلی از جمله نکات این اجلاس مهم محسوب می شود.
وی اضافه کرد: شرکتهای ریوتینتو گروپ (بریتانیا)، اتو تک (Outotec) فنلاندی، ام.سی.سی(چین)، دانیلی (ایتالیا) و تاتا استیل (هندوستان) از جمله شرکتهای بین المللی حاضر در این اجلاس هستند.
مشفق خاطرنشان ساخت: سیاست توسعه صادرات غیرنفتی برپایه اصول اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی از تولید و سرمایه گذاری راهبردی است که در بخش معادن و صنایع معدنی کشور دنبال می شود و سازمان ایمیدرو برای افزایش تولید و گسترش اشتغال، اکتشاف 200 هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور در منطقه سنگان (خراسان رضوی) را در دستور کار قرار داده و این طرح از شتاب لازم برخوردار است.
سخنگوی سازمان ایمیدرو تصریح کرد: قرار است حوزه های مختلف زنجیره اکتشاف تا فرآوری محصولات معدنی، متالورژی، تجهیزات و ماشین آلات، صنایع پایین دستی و صنایع وابسته، خدمات پشتیبانی، شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری، توسعه فناوری، آموزش و پژوهش های کاربردی، بهبود وضعیت ایمنی، بهداشت و محیط زیست و غیره در اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید