86243

معاون وزیر صنعت: جایگاه ایران در فضای کسب و کار ارتقا می یابد

دنیای معدن -معاون برنامه ریزی وزیرصنعت، معدن وتجارت گفت: جایگاه ایران درفضای کسب و کار براساس آمار جهانی در شروع کار دولت یازدهم در میان 189 کشور جهان 152 بود که امروز به 130رسیده و امیدواریم تا پایان سال به پایین تر از 120برسد.

به گزارش دنیای معدن حسین ابویی مهریزی روز چهارشنبه در همایش ملی نقش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد و توسعه کشور در یزد گفت: امروز یکی از ارکان توسعه اشتغال کشور معادن هستند با این حال باید این اشتغال از جنس پایدار و ماندگار باشد .
وی افزود: واقعیت اقتصادی امروز کشور این است که بین رشد اقتصادی و کاهش یا رشد اشتغال رابطه ای عمیق وجود دارد اما با این وجود رشد اقتصادی وابسته به رشد سرمایه گذاری و تثبیت آن در کشور است.
معاون برنامه ریزی وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: در واقع اگر به دنبال رشد اقتصادی هستیم راه گریزناپذیر و علمی و عملی آن جذب و تشویق سرمایه گذاری و سرمایه گذاران و توسعه این بخش است.
ابویی تاکیدکرد : از این رو باید برنامه ریزی کنیم تا سرمایه ها برای ایجاد اشتغال جذب شده و فرار سرمایه نداشته باشیم.
این مسوول با اشاره به رابطه توسعه سرمایه گذاری با نرخ مشارکت اقتصادی گفت: پیشتر گفته می شد در شرایط رکود، افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، یک تهدید بوده و در شرایط رونق، این رشد، مزیت محسوب می شد اما امروز معتقدیم در هر صورت خوب است اما باید مدیریت شود.
معاون وزیر صنعت گفت: انتخاب امروز دولت و مردم رونق اقتصادی کشور بوده و استمرار آن نیازمند سرمایه گذاری است و این یعنی رشد اقتصادی بدون سرمایه گذاری میسر نیست و اگر هم باشد لحظه ای و نوسانی است اما اگر با سرمایه گذاری ایجاد شود به رشد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری منجر خواهد شد.
ابویی در ادامه با اشاره به محوریت نقش معدن درتوسعه کشور گفت: دلیل این امر چند نکته است یکی اینکه هفت درصد پهنه ایران را معادن تشکیل می دهد و این یعنی از این لحاظ کشور بکری هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید