86233

بازار ورق چین در ثبات

دنیای معدن -علی رغم رکود در بازار ورق گرم کویل چین، قیمت این کالا ثابت مانده است. به نظر می رسد که قیمت این کالا به سطح بسیار پایینی رسیده و کاهش بیشتر آن ممکن نیست.

ورق گرم کویل ٥,٥ میلیمتر در شانگهای هر تن ٣٨٤ تا ٣٨٧ دلار هر تن درب کارخانه با ١٧ درصد مالیات بر ارزش افزوده ثبت شد. اکثر تجار عقیده دارند که می توان در این قیمت معامله کرد و دلیلی برای کاهش قیمت نیست. البته احتمال بالا رفتن قیمت هم ضعیف است به دلیل این که در ماه ژوئن تقاضا پایین است. نباید فراموش کرد که فشار روی بازار شرق چین زیاد می باشد.

از آنجا که شرایط بازارهای صادراتی بهتر است دو کارخانه بزرگ چینی به صادرات روی آورده اند. تجار سطح موجودی را پایین نگه می دارند چون رقابت بسیار شدید بوده و درصد سود پایین آمده است. از طرف دیگر شرکت هایی که در بازار مجازی فعالیت می کنند قیمت های بسیار پایینی را از بعضی از فروشندگان کوچک دریافت می کنند. بنابراین تجار باید با پایین آوردن موجودی سطح ریسک خود را کاهش دهند.

موجودی ورق گرم کویل هفته اخیر در ٣٣ شهر اصلی چین به ٢ میلیون و ٨٣٠ هزار تن رسید که ٣٥٥٠٠ تن نسبت به هفته قبل از آن و ٥٥٦٧٠٠ تن نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. این در حالی است که در منطقه لکونگ قیمت ورق گرم نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه تجار محلی برای سنجش بازار قیمت ورق گرم کویل ضخامت ٥,٥ میلیمتر را ٢ دلار هر تن بالا برده اند. قیمت این کالا در بازار لکونگ ٥ دلار هر تن پایین تر از هفته قبل ثبت شده به ٣٩٧ تا ٣٩٨ دلار هر تن درب انبار رسید.

دیدگاهتان را بنویسید