86195

دریافت وام 3 میلیارد دلاری قزاقستان از چین برای پروژه های مس و آلومینیوم

دنیای معدن - شرکت معدنی قزاقستان که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مس در جهان است، اعلام کرده که برای احداث یک واحد ذوب مس با شرکت فلزات غیرآهنی Baiyin چین همکاری خواهد کرد.

به گزارش دنیای معدن از چایناماینینگ، با سرمایه گذاری مشترک این دو شرکت چینی و قزاقی 300 هزار تن مس کاتد در سال تولید خواهد شد. هزینه این پروژه یک میلیارد دلار برآورد شده است. کل تولید مس در قزاقستان سال گذشته به 294 هزار تن رسید.
شرکت معدنی قزاقستانی "ENRC " که در سال 2013 از بورس لندن خارج شد بدنبال اخذ وام 2 میلیارد دلاری است تا ظرفیت کنونی تولید آلومینیوم 250 هزار تنی خود را به دو برابر افزایش دهد.
طبق مقررات منابع تامین کننده این وام بانک ملی صادرات و واردات چین است که طرف قزاقی آن بانک توسعه قزاقستان خواهد بود.
تا پایان نیمه نخست سال جاری قرارداد این سرمایه گذاری مشترک نهایی خواهد شد و عملیات ساخت در سه سال آینده به اتمام خواهد رسید.
تولیدات قزاقستان کاتد مس خواهد بود که به جای کنسانتره به چین صادر خواهد شد. شرکت قزاقستانی ENRC یک تولیدکننده بزرگ فروآلیاژهاست که سایر تولیدات آن سنگ آهن، آلومینا و آلومینیوم است. شرکت درنظر دارد ظرفیت تولید آلومینیوم خود را با راه اندازی دو واحد جدید هر کدام با ظرفیت 125 هزار تن به دو برابر افزایش دهد. به عنوان بخشی از این پروژه قزاقستان می خواهد با فرایند آلومینیوم اولیه محصولات نهایی مانند دیسک اتومبیل تولید کند. این شرکت 250 هزار تن آلومینیوم تولید می کند اما ظرفیت فرایند آن فقط 30 تا 40 هزار تن است.

دیدگاهتان را بنویسید