86189

درخواست افزایش ۲۲ درصدی قیمت سیمان روی میز دولت

دنیای معدن -دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان از ارایه درخواست جدید تولیدکنندگان برای افزایش قیت خبرداد و گفت: اگرچه طی هفته های گذشته درخواست افزایش ۱۷درصدی از دولت داشتیم اما اکنون درخواست مان افزایش ۲۲درصدی است.

عبدالرضا شیخان از ارسال مجدد درخواست تولیدکنندگان سیمان برای افزایش قیمت این کالا خبرداد و گفت: طی هفته های گذشته درخواست خود برای افزایش قیمت سیمان را به دولت ارسال کرده ایم اما اکنون با بالا رفتن قیمت گازوئیل، تقاضای ما افزایش ۲۲ درصدی است، چراکه قیمت تمام شده ما بالا رفته است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان افزود: سهم سوخت در تولید سیمان ۳۰ تا ۳۵ درصد است که بر این اساس، افزایش قیمت گازوئیل از ۲۵۰ تومان به ۳۰۰ تومان در هر لیتر، منجر به افزایش قیمت تمام شده ما شده است. این در حالی است که هم اکنون تولیدکنندگان با کمبود نقدینگی مواجه هستند و چنانچه دولت با این افزایش قیمت موافقت نکند، ادامه تولید مقدور نیست.

وی تصریح کرد: هم اکنون کارخانجات به طور متوسط با حدود ۸۷ درصد ظرفیت خود کار می کنند؛ ضمن اینکه افزایش قیمت سوخت، هزینه صادرات را نیز افزایش می دهد، چراکه قیمت در بازارهای جهانی نمی تواند به سرعت تغییر کند.

دیدگاهتان را بنویسید