86088

بهره‌برداری از طرح توسعه فولادسازی خراسان تا پایان94

دنیای معدن -مدیر روابط عمومی شرکت مجتمع فولاد خراسان با تشریح آخرین وضعیت طرح‌های توسعه در دست اجرای این شرکت گفت: دو طرح احداث واحد گندله‌سازی 2.5 میلیون تنی و فولادسازی شماره 2 با ظرفیت 720 هزار تن به ترتیب در سال 1395 و تا پایان سال 1394 به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش دنیای معدن ، شهرام بقراط با اشاره به اینکه در حوزه محیط زیست اقدامات متعددی در فولاد خراسان انجام شده است، اظهار کرد: 200 هکتار معادل 220 هزار اصله درختکاری در مجتمع فولاد خراسان انجام شده و کلیه موارد محیط زیستی نیز در این مجتمع رعایت می‌شوند. مسیر وزش باد نیز به سمت خلاف شهر نیشابور بوده و از این نظر نیز آلودگی برای شهر ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: تکنولوژی در فولاد خراسان بکار رفته که فکر می‌کنید کارخانه خاموش است در حالی که کارخانه فعال بوده و مشکلی از نظر آلودگی نیز ندارد.

وی کل وسعت مجتمع فولاد خراسان را شامل همه واحدها بالغ بر 1400 هکتار دانست و گفت: به طور مستقیم بین 1000 تا 1100 نفر در کلیه واحدهای فولاد خراسان مشغول به کار هستند و پیمانکاران نیز 4 تا 5 هزار نفر نیروی کار دارند. فولاد خراسان در حال حاضر توانایی تولید انواع محصولات فولادی مانند میلگرد، نبشی، ناودانی، چهارگوش و شش گوش را دارد و هم‌اکنون براساس سفارشات عمدتا میلگرد آجدار تولید می‌کنیم.

مدیر روابط عمومی شرکت مجتمع فولاد خراسان در پاسخ به این سوال که شعار تبدیل شدن فولاد خراسان به قطب سوم فولاد کشور تاکنون چقدر محقق شده است؟ توضیح داد: ما این موضوع را از سال 1375 و در مراسم کلنگ زنی کارخانه و در حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح کردیم که قطب سوم فولاد کشور از نظر جغرافیایی بعد از استان‌های اصفهان و خوزستان استان خراسان باشد که با طرح‌های توسعه‌ای در دست اجرا از لحاظ تولید در شرف تبدیل شدن به قطب سوم فولاد کشور هستیم.

بقراط در پاسخ به این سوال که وضعیت تامین آب موردنیاز فولاد خراسان چگونه بوده و آیا این شرکت با کمبود آب مواجه است یا خیر؟ عنوان کرد: با توجه به مطالعات انجام شده از سوی شرکت کوبه استیل ژاپن سفره‌های زیرزمینی قوی در نیشابور وجود دارد و از نظر تامین آب مشکلی نداریم. نکته مهم درباره فولاد خراسان این است که از ابتدای احداث کارخانه تا فاز سوم آن در طراحی‌ها لحاظ شده و این موضوع در مورد سایر زیرساخت‌ها مانند آب، برق، گاز و غیره وجود دارد.

او درباره عملکرد فولاد خراسان در حوزه صادرات نیز اظهار کرد: ما در نمایشگاه هرات در افغانستان چندین بار شرکت کرده‌ایم و قرار است به زودی دفتر فروشی را در آنجا به منظور صادرات راه‌اندازی کنیم. در نمایشگاه ترکمنستان نیز شرکت کرده‌ایم. اخیرا همکاران ما در نمایشگاه اربیل عراق نیز شرکت کردند و قرار است به زودی در بازار عراق نیز نفوذ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید