85990

سرمایه گذاری در صنایع فولاد و آلومینوم منطقه آزاد اروند

دنیای معدن - سرمایه گذاری خوبی در صنایع فولاد و آلومینوم منطقه آبادان و خرمشهر در دست انجام است .

به گزارش دنیای معدن؛ دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور عصر دیروز در خرمشهر گفت: کارخانه آلومنیوم با ظرفیت سالانه 480هزار تن و کارخانه نورد فولاد با ظرفیت سه میلیون و 600 هزار تن در منطقه آزاد اروند آبادان خرمشهر در دست ساخت است و امیدواریم بزودی این واحد صنعتی بزرگ که قطعا نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد به بهره برداری برسد.
اکبرترکان گفت: این دو واحد صنعتی در کنار صنایع بزرگ نیروگاهی ، کشتی سازی و تعمیرات شناورها می تواند جنوب خوزستان را به کلی متحول و در مسیر درست توسعه قرار دهد.
وی همچنین ظرفیت های دریایی در منطقه آزاد اروند را یکی از مزیت های مهم این منطقه بیان کرد و گفت: سرمایه گذاری بسیار خوبی از جمله ساخت حوضچه خشک در شرکت شهرک های صنایع دریایی ساحل اروند در کنار کشتی سازی اروندان ، کشتی سازی شهید موسوی در خرمشهر و شرکت تاسیسات دریایی در بندرگاه خرمشهر انجام شده است.
ترکان گفت: صنایع دریایی اساسا اشتغال زا و توسعه آفرین هستند و معتقدیم با اشتیاق بخش خصوصی همچون شرکت خدمات دریایی بحرگان می توان ظرفیت های عظیم منطقه را به فعالیت رساند.
وی گفت: مجموعه شرکت خدمات دریایی بحرگان و شرکت شهرک صنایع دریایی ساحل اروند به مساحت 57هکتار می تواند زمینه اشتغال را به دو هزار و 500نفر افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید