85978

اطلاع رسانی شفاف، بستر مناسب برای سرمایه گذاری

دنیای معدن - نایب رئیس خانه معدن ایران گفت: اطلاع رسانی مطلوب و شفاف از چشم انداز 1404 و نیازهای کشور در بخش معدن و صنایع معدنی، موجب برنامه ریزی بلندمدت سرمایه گذاران می شود.

به گزارش دنیای معدن، محمد رضا بهرامن با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به وجود ذخایر وسیع معدنی در کشور و زمینه ایجاد صنایع مختلف معدنی، مهمترین بستر سازی برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی این است که اطلاع رسانی مناسب و شفافی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی صورت گیرد.
وی ادامه داد: برگزاری همایش های معدن و صنایع معدنی فرصت مناسبی برای ارائه ظرفیت ها و اطلاعات این حوزه به متقاضیان سرمایه گذاری است و ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای در فضای سیاسی ایجاد شده در کشور، می تواند نقشی سازنده تر و مثبت تر در توسعه بخش معدن و نه توسعه بخش دولتی داشته باشد.
به گفته نایب رئیس خانه معدن ایران، در چنین شرایطی، برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی توسط ایمیدرو به دلیل هزینه بر بودن، برای بخش خصوصی داخلی بسیار موثر است به شرطی که فعالان معدنی در آنجا حضور جدی داشته باشند و از توانمندی ها و امکانات ایجاد شده، به نحو مطلوب استفاده کنند.
بهرامن با اشاره به اینکه 5 مولفه برای حضور کشورها در بخش اقتصاد ضروری است، اعلام کرد: این 5 مولفه شامل نیروی انسانی، مدیریت، انرژی، منابع و بازار است که ما در کشور مولفه های نیروی انسانی، منابع، بازار و انرژی را داریم و چنانچه بتوانیم مدیریت را به نحو مطلوب مورد استفاده قرار دهیم، در جذب سرمایه گذاری های بزرگ د داخل کشور موفق خواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید