85933

ایران ؛ کشور پنجم جهان در تنوع مواد معدنی خراسان جنوبی

دنیای معدن - ایران ، کشور پنجم جهان در تنوع مواد معدنی است .

به گزارش دنیای معدن؛ ایران ، کشور پنجم جهان در تنوع مواد معدنی است .مدیرکل امور اکتشافات وزارت صنعت ، معدن وتجارت دیشب در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی توانمندیهای معادن وصنایع معدنی خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت : هم اکنون 70 نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور وجود دارد که ایران از لحاظ میزان ذخیره این مواد نیز رتبه دهم جهان را دارد .
کشاورز افزود : هم اکنون حدود 7 هزار واحد معدنی در کشور وجود دارد که حدود 4 هزار و 500 واحد فعال و مابقی به دلیل نبود بازار مناسب ، برای فروش و فرآوری آن ، غیر فعال است .
وی گفت : اولویت اکتشاف در کشور هم اکنون مربوط به مواد معدنی گروه آهن و همچنین مس ، طلا ومنگنز است.
مدیرکل امور اکتشافات وزارت صنعت ، معدن وتجارت افزود : در 2 سال اخیر جدید ترین اکتشافات کشور مربوط به ماده معدنی مولیبدن در استان آذربایجان شرقی و مواد معدنی نیکل و کبالت در خراسان جنوبی است.
آقای کشاورز گفت : پارسال 960 پروانه اکتشاف و 845 گواهی کشف در کشور صادر که به واسطه آن یک میلیارد و 750 تن به ذخایر معدنی ایران افزوده شد .
وی افزود : سالانه حدود 120 هزار نفر به صورت مستقیم در بخش معادن کشور مشغول به کارند .مدیرکل امور اکتشافات وزارت صنعت ، معدن وتجارت همچنین با بیان اینکه از 70 نوع ماده معدنی موجود در کشور ، 50 نوع آن در خراسان جنوبی یافت می شود گفت : خراسان جنوبی دارای ظرفیت بالایی در بخش معادن است که با برگزاری نمایشگاه های معدنی ، گامی موثر در شناساندن این ظرفیت ها به کشور برداشته می شود.
حقیقی مدیرکل سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز از اخذ موافقت وزارت صنعت ، معدن وتجارت برای برگزاری نمایشگاه مواد معدنی این استان در کشور تاجکستان در سال 94 خبر داد و گفت : مطالعات فنی و اقتصادی این طرح در دست بررسی است .

دیدگاهتان را بنویسید