85875

فعالیت بزرگترین کارخانه تولید کک در شرق اوکراین متوقف شد

دنیای معدن - شرکت 'مت اینوست/Metinvest' اعلام کرد به دنبال گلوله باران چند روز گذشته، تولید کک در بزرگترین کارخانه این شرکت در شهر آودیئیفکا /Avdiyivka واقع در شرق اوکراین متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کی یف، 'مت اینوست' شرکت استخراج معادن و فلزات اوکراین؛ امروز (یکشنبه) اعلام کرد که فعالیت کارخانه 'آودیئیفکا' بزرگترین کارخانه تولید کک در اروپا در نتیجه گلوله باران سنگین متوقف شده و این حملات خسارات مهمی بر جای گذاشته است.

کارخانه آودیئیفکا تولید کننده 40 درصد از کک اوکراین است و هر گونه توقف فعالیت این کارخانه، تولید کارخانجات فولاد این کشور از جمله دو کارخانه بزرگ شهر ماریوپل را به خطر می اندازد.

بندر راهبردی ماریوپل که تحت کنترل دولت قرار دارد، در جنوب شرق اوکراین واقع شده است.

مارس گذشته (اسفند) 'آرسنی یاتسنیک' نخست وزیر اوکراین، جدایی طلبان را به تلاش برای بی ثبات کردن اوضاع در شهر ماریوپل از طریق ایجاد اختلال در تامین مواد کارخانجات فولاد در آودیئیفکا متهم کرد. هواداران کی یف و مسکو در این شهر کنار یکدیگر زندگی می کنند.

مت اینوست طی بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی این شرکت منتشر شد، اعلام کرد: این دومین بمباران قوی در چند روز گذشته می باشد و به دلیل وضعیت اضطراری، فعالیت این کارخانه متوقف شده است. به محض بازگشت ثبات در این منطقه فعالیت برق رسانی به این کارخانه از سر گرفته خواهد شد.

آودیئیفکا، منطقه تحت کنترل نیروهای دولتی اوکراین می باشد که در نزدیکی مرز این کشور واقع شده است.

ارتش اوکراین، جدایی طلبان را به انجام حملات در این منطقه از زمان اجرای آتش بس در اواسط ماه فوریه (بهمن) متهم می کنند.

روز پنج شنبه طی حملاتی که شرکت مت اینوست سنگین ترین حملات خمپاره ای از زمان اعلام آتش بس توصیف کرده است، یکی از کارگران این کارخانه کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید