85596

نخستین نمایشگاه تخصصی معدن در خراسان جنوبی افتتاح شد

دنیای معدن -نخستین نمایشگاه تخصصی معادن و صنایع معدنی در خراسان جنوبی به مناسبت گرامیداشت روز معدن با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

به گزارش دنیای معدن، پنج شنبه شب نخستین نمایشگاه تخصصی توانمندی های معادن و صنایع معدنی خراسان جنوبی به مناسبت روز معدن در نمایشگاه بین المللی بیرجند افتتاح شد.

این مراسم با حضور استاندار خراسان جنوبی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سایر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نمایشگاه 96 غرفه برای معرفی معادن و صنایع معدنی استان تشکیل شده است.

محمد سالاری با بیان اینکه حدود 60 مجموعه و شرکت در حوزه معدن و صنایع معدنی استان در نخستین نمایشگاه تخصصی معادن و صنایع معدنیخراسان جنوبی حضور یافته اند، تصریح کرد: در بخش صنایع سنگ، سنگ های سخت و نرم که سنگ های سخت شامل سنگ های گرانیت سبز، گل پنبه ای و گرانیت سیاه و سنگ های نرم شامل مرمر، مرمریت، تراورتن در این نمایشگاه برای معرفی به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: همچنین مواد معدنی زغال سنگ، مواد نسوز، واحدهای سنگ بری، واحدهای سیمانی، کک، واحد تراش سنگ های نیمه قیمتی، واحد بتن سبک و واحدهای تولید صنایع معدنی کاشی و سرامیک در این نمایشگاه معرفی می شوند.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به اهمیت برپایی این نمایشگاه در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به پتانسیل های زیاد استان از نظر مواد معدنی به طوری که در تمام کشور 65 نوع ماده معدنی و در خراسان جنوبی 39 نوع ماده معدنی وجود دارد خلاء این نمایشگاه در استان محسوس بود.

سالاری یادآور شد: هنوز برای هم استانی ما مواد معدنی و واحدهای تولیدی و صنایع معدنی استان گمنام است و این خلاء شناختی وجود داشت که امید است این نمایشگاه معرف خوبی برای شناسایی معادن و صنایع معدنی استان در داخل و خارج از استان باشد.

وی گفت: شرکت های معدنی فعال در استان خوراک کارخانه های تولیدی خود را از معادن موجود در سطح استان تامین می کنند.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به تاثیر برپایی این نمایشگاه در جذب سرمایه گذار در بخش معادن وفراوری مواد معدنی استان خاطرنشان کرد: حضور سرمایه گذاران بخش های عمرانی، ساختمانی و واحدهای مصرف کننده مواد معدنی در این نمایشگاه در ایجاد تعامل بیشتر بین واحدهای صنایع معدنی استان در راستای فروش و معرفی محصولاتشان بسیار موثر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید