85236

اجلاس بین المللی معدن موجب «تبادل افکار» و «انتقال تکنولوژی» است

دنیای معدن - رئیس هیات مدیره انجمن سرب و روی گفت: برگزاری مناسب اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران، می تواند موجب تبادل افکار و انتقال تکنولوژی شود.

به گزارش دنیای معدن، یوسف مرادلو با بیان این مطلب اظهار داشت: برگزاری همایش « اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران » فرصت مناسبی برای بخش معدن و صنایع معدنی کشور است تا به معرفی فرصت های سرمایه گذاری در این حوزه و جذب سرمایه گذاران بپردازد و برگزاری چنین همایش هایی را به فال نیک گرفته و از برگزار کنندگان آن تشکر می کنیم.


وی ادامه داد: بخش معدن و صنایع معدنی برای توسعه نیاز به ماشین آلات و تکنولوژی پیشرفته دارد و اجلاس یاد شده می تواند زمینه مذاکره با سازندگان معتبر خارجی را فراهم کند.


رئیس هیات مدیره انجمن سرب و روی، رفع چالش ها و موانع پیش روی بخش معدن و صنایع معدنی را از پیش شرط های نتیجه بخش بودن همایش های داخلی و بین المللی دانست و گفت: برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی و استفاده بهینه از ورود سرمایه گذاران خارجی، فراهم کردن بستر و شرایط برای کاهش ریسک فعالیت در معادن ضروری است تا درنتیجه سرمایه گذاران با آرامش خاطر به سرمایه گذاری در این بخش بپردازند.


وی افزود: از جمله چالش های موجود در بخش معدن، عوارض ورود ماشین آلات معدنی، فاصله بین دولت و بخش خصوصی، انفال بودن معادن بزرگ و موانع اداری (بروکراسی) است که حل آنها نیازمند تدوین راهکارهای مشخص است.


مرادلو خاطرنشان کرد: دانشجویان رشته معدن علاوه بر مباحث نظری، باید به صورت تجربی فعالیت های استخراج و فرآوری را فراگیرند تا پس از فارغ التحصیلی، توانایی فعالیت در معادن کشور را داشته باشند.


بنا به این گزارش، اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران با محور توسعه و سرمایه گذاری، در روزهای10 و 11 خرداد در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید