84991

بورس شانگهای لرزه بر اندام بورس نیویورک و لندن انداخت

دنیای معدن -بورس شانگهای در اقدامی جسورانه دو فلز نیکل و قلع را به فهرست دارایی های پایه قراردادهای آتی خود افزود تا باز هم برای دو بورس Comex نیویورک و LME لندن خط و نشان بکشد.

بورس شانگهای در اقدامی جسورانه دو فلز نیکل و قلع را به فهرست دارایی های پایه قراردادهای آتی خود افزود تا بازهم برای دو بورس Comex نیویورک و LME لندن خط و نشان بکشد.

به گزارش دنیای معدن، نیکل و قلع که معاملات آنها در انحصار بورس فلزات لندن بود اکنون در بورس فلزات شانگهای نیز قابل معامله است و با این اقدام تعداد فلزات آهنی و غیر آهنی مورد پذیرش در این بورس به 6 نماد رسید. به عقیده بسیاری از معامله گران بازار، بورس شانگهای در حال تبدیل به یکی از مراجع قیمتی بازار جهانی فلزات است به طوریکه عمق بازار این بورس در حال پیشی گرفتن از دو بورس لندن و نیویورک است.

بر اساس آمارها، سال گذشته بیشترین حجم معاملات ماهانه مس و روی متعلق به این بورس بوده است و همین آمار کافی است تا بورس لندن و نیویورک برای از دست بازارهای خود در دنیا احساس خطر کنند.

همچنین بیشترین حجم قرارداد بورس شانگهای درسال گذشته مربوط به قرارداد آتی میلگرد به میزان 408 میلیون قرارداد ( 39 درصد کل بازار شانگهای) ثبت شد. مقام سوم هم به معاملات آتی سنگ آهن بورس دالیان رسید. تحلیلگران معتقدند، یکی از عوامل موفقیت شانگهای در افزایش معاملات و تاثیرگذاری بر قیمت های جهانی کاهش فاصله زمانی ساعات معاملاتی خود با بازارهای اروپا و امریکا از طریق راه اندازی معاملات شبانه در اواخر 2013 است. در این میان تفاوت قیمت (Spread) بین بازار شانگهای و لندن و امریکا فرصت های خوبی برای انجام آربیتراژ آنی (Instant Arbitrage) را دراختیار معامله گران بین المللی قرارداده است.

دیدگاهتان را بنویسید