83840

سنگ‎های گوهری مازندران بهسازی شد

دنیای معدن - جواهرشناس و پژوهشگر حوزه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از بهسازی گوهرهای مازندران در نخستین همایش ملی تخصصی سیال های درگیر در علوم زمین در استان زنجان خبر داد.

پویا کرمی امروز در آمل با اعلام اینکه نخستین همایش تخصصی و ملی کاربرد سیال های درگیر در علوم زمین، در دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: بنده از مازندران با مقاله میانبارهای متغیر در این همایش شرکت کردم.

وی با اعلام اینکه در این همایش به بررسی شاخص های درونی در سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی پرداخته شد، افزود: روش های تحلیل گوهرها بر اساس این شاخص های درونی مورد بررسی قرار گرفت و از این روش، به عنوان روشی کلیدی در شناسایی و تحلیل گوهرها نام برده شد.

این پژوهشگر حوزه سنگ های قیمتی تاکید کرد: در مقاله ام تلاش کردم با بهسازی متفاوت و تکنیکی برخی گوهرهای مازندرانی در کنار گوهرهای دیگر و ارائه نتیجه این تحقیقات و ابداعات در قالب مقاله پیچیده میانبارهای متغیر در این همایش تخصصی شرکت کرده و اثبات کنیم که نمی توان بر مبنای شاخص های درونی و مشاهده حالت های آنها، به یک نتیجه واحد رسید.

وی افزود: با آنکه هدف این همایش رسیدن به یک انسجام علمی در این زمینه بود، اما تحقیقات ما اثبات کرد که می توان با ایجاد تغییرات پیچیده اما متمرکز بر روی شاخص های درونی، روند تحلیل و شناسایی را به چالش کشید.

کرمی یادآور شد: این مقاله سوی مخاطبان مورد توجه قرار گرفت و حاضران خواهان استفاده از روش هایی تکنیکی برای شناسایی گوهرهای بهسازی شده و تحلیل سیال های درگیر و یا متغیر شدند.

دیدگاهتان را بنویسید