83110

آخرین گزارش از زلزله نپال/ شمار قربانیان از 1450 تن گذشت

خبرگزاری های بین المللی از ظهر امروز(شنبه) از وقوع زلزله ای 8.1 ریشتری در کاتماندو پایتخت نپال خبردادند که با گذشت بیش از 12 ساعت از وقوع آن، شمار قربانیان به بیش از یک هزار و 450 تن رسیده است

«لاکسیم پراساد داکال» سخنگوی وزارت کشور نپال، آمار نهایی نشده قربانیان این حادثه را بیش از یک هزار و 450 تن اعلام کرد.

وی افزود: با وجود اینکه هزاران تن از شهروندان نپال بر اثر این حادثه زخمی شده و بیمارستان های کشور را به حالت اشباع در آورده اند، گروه های امداد و نجات همچنان سرگرم کشف و شناسایی و استخراج اجساد بیشتر از زیرآوارها هستند.

وی شامگاه شنبه به وقت محلی در آخرین کنفرانس خبری در کاتماندو، زمان وقوع این زمین لرزه را ساعت 11 و 56 دقیقه صبح اعلام کرد و افزود: قدرت و دامنه تخریب این زلزله به حدی بود که علاوه بر 21 منطقه از 75 منطقه مسکونی نپال، کشورهای همسایه همچون هند، تبت، بنگلادش و پاکستان را نیز به نسبت دوری و نزدیکی آنها از مرکز اصلی وقوع زلزله - منطقه لامجونگ که در کانون زمین لرزه با خاک یکسان شده است- لرزاند و حتی علاوه به خسارات مالی، تلفات جانی نیز در آن کشورها به بار آورد.

«کمال سینگ بام» سخنگوی پلیس نپال نیز اعلام کرد که بیشتر قربانیان این حادثه از کاتماندو و شهرهای مجاور آن از جمله لالیتپور و مناطق باهاکتاپور بودند.

خبرگزاری رویترز، آخرین آمار قربانیان تبت را هفت کشته و 31 زخمی، در شمال هند 20 کشته و ده ها زخمی و در بنگلادش نیز 10 کشته و ده ها زخمی اعلام کرد.

در ضمن، امروز پیش از بروز زلزله نپال، تیم ملی زیر 14 سال دختران ایران عازم کاتماندو شده بود تا در ساعت 11 و 45 دقیقه به وقت تهران در مرحله رده بندی به مصاف تیم هند برود که به دلیل وقوع زلزله این بازی لغو شد.در پی این حادثه، پزشک تیم ملی فوتبال زیر 14 سال دختران ایران، از سلامت همه اعضای تیم خبر داد و شرایط جسمی و روحی بازیکنان و کادر فنی را مطلوب اعلام کرد و گفت: وضعیت همه بازیکنان و کادر فنی مطلوب است و هیچ خطری این تیم را تهدید نمی کند.

وی افزود: زمانی که تیم ایران در زمین مسابقه حاضر شد تا به مصاف تیم هند برود، زلزله رخ داد و به علت اینکه بازیکنان و کادر فنی در فضای باز استادیوم حضور داشتند، خوشبختانه هیچ مشکلی برایشان روی نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید