83069

افزایش ۵.۸ میلیون تنی تولید مس شیلی طی 10 سال

دنیای معدن - نایب رئیس کمیسیون مس شیلی اعلام کرد تولید مس این کشور تا سال 2024 به رقم 7.5 میلیون تن خواهد رسید؛ این رقم 5.8 میلیون تن بیشتر از تولید سال 2014 است.

به گزارش دنیای معدن از مس پرس، اما سرگیو هرناندز اعلام کرد این میزان تولید بیشتر به صورت کنسانتره مس خواهد بود و بخش کمتری از آن را شمش مس تشکیل می دهد.

شیلی در حال حاضر رقمی در حدود 2.1 میلیون تن در سال مس کاتدی تولید می کند که برابر با یک سوم میزان تولید مس در جهان است. اما انتظار می رود این رقم به 1.8 میلیون تن در سال کاهش پیدا کند که نشان دهنده 18 درصد کاهش است. دلیل این کاهش اجرای عملیات نوسازی و تغییر شیوه استخراج مس اعلام شده است.

هرناندز در صحبت های خود اشاره کرده است، در حالی که ظرفیت تولید معادن مس شیلی در حال افزایش است کارخانه های تولید مس تصفیه شده در شیلی هیچ برنامه ای برای افزایش ظرفیت خود ندارند و این به معنای آن است که شیلی به سمت صادرات مس خود با ارزش افزوده کمتر حرکت می کند.

تغییر در نوع صادرات شیلی می تواند از جنبه دیگری نیز چالش برانگیز باشد از آن جهت که سازمان بین المللی دریانوردی قوانین سخت گیرانه ای را برای محموله های صادراتی که به صورت فله حمل و نقل می شود وضع کرده است که منجر می شود هزینه های حمل ونقل اینگونه مرسوله ها افزایش یابد.

هرناندز ادامه داده است، در سال گذشته با صحبت هایی که با IMO انجام شد سعی شد که شیلی از اجرای قوانین سخت گیرانه معاف شود و در سال جاری نیز ما برای حفظ صادرات شیلی با مشکل مشابهی روبرو هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید