83065

اسماعیلی تاکید کرد:

ضرورت تشویق معدن کاران به فرآوری/ افزایش بهره وری با تکمیل زنجیره ارزش

دنیای معدن - رئیس کمیته معدن مجلس بر تشویق معدنکاران به فرآوری مواد معدنی تاکید کرد و گفت: در ماده 15 الحاقی به قانون رفع موانع تولید و قانون بودجه، به تشویق معدنکاران به فرآوری مواد معدنی تاکید شده و این موضوع می تواند جلودار خام فروشی باشد.

داریوش اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، مشکل اصلی بخش صنعت، معدن و تجارت را نبود استراتژی مشخص در حوزه صنعت و معدن عنوان کرد و گفت: در قانون بودجه سال جاری، وزارت صنعت موظف به ارایه راهکارهای عملی برای توسعه معادن شده و امیدواریم که طی ماه های ابتدایی سال، این استراتژی تهیه شود.

نماینده مردم سروستان،کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی همچنین درخصوص حضور دلالان در بخش های معدنی بیان کرد: باید زمینه به نحوی باشد که مواد معدنی،از طریق واحدهای فرآوری و کارخانجات مرتبط خریداری شوند، لذا با تکمیل زنجیره ارزش، بیشترین بهره را از محصولات معدنی خواهیم برد.

وی افزود: به همین دلیل نیز در ماده 15 الحاقی به قانون رفع موانع تولید و قانون بودجه، به تشویق معدنکاران به فرآوری مواد معدنی تاکید شده و این موضوع می تواند جلودار خام فروشی باشد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص مغفول ماندن بخش معدن نیز گفت: متاسفانه همواره توجه به بخش معادن ناچیز بوده و دولت یازدهم نیز همین روند را ادامه داده است.

به گفته رئیس کمیته معدن مجلس، ایران از پتانسیل ویژه ای در بخش معادن برخوردار است، اما متاسفانه این بخش همواره مغفول مانده و توجهی به آن نشده است.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه درمجلس شورای اسلامی بر ضرورت افزایش اکتشافات تاکید کرد و افزود: مجلس در سال جاری عدد تخصیصی به ایمیدرو و سازمان زمین شناسی را از محل حق انتفاع افزایش داد که این منابع صرف اکتشاف شوند، لذا این موضوع تا حدی از مغفول ماندن بخش معدن می کاهد./

دیدگاهتان را بنویسید