83061

پروفیل جدید ذوب آهن ،‌ معادن ایران را از واردات آرک بی نیاز می کند

دنیای معدن -برای اولین بار در کشورمتخصصین و تلاشگران ذوب آهن اصفهان موفق به تولید پروفیل جدیدی با عنوان آرک معدن سایز V21 شدند که در ساخت (Steel mine supports) جهت نگهداری و جلوگیری از ریزش سقف تونل های معدن استفاده می شود و پیش از این از طریق واردات تامین می شد.

مهندس مرتضی سالاری مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان ضمن اعلام این خبر گفت : هم اکنون تمام معادن کشور نیازمند این پروفیل می باشند و طی بازدیدها و جلسات مکرری که با نمایندگان معادن کشور داشته ایم، از تولید آن با کیفیت مناسب، استقبال زیادی شده است . ضمن اینکه امکان صادرات این محصول نیز وجود دارد .

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ذوب آهن قادر به تولید سالانه 50 هزارتن از این پروفیل می باشد افزود : مراحل طراحی این پروفیل حدود سه ماه طول کشید و پس از تراش و آماده سازی غلتکها و قطعات تکنولوژی و یک مرحله تولید آزمایشی، نهایتاً در تاریخ 29/1/94 تولید این پروفیل شروع گردید .

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن دو مرحله اصلی تولید آرک معدن سایز V21 را شامل این موارد ذکر کرد : 1- تأمین شمش مناسب این پروفیل (St55) توسط بخش فولادسازی و 2- طراحی و تولید این محصول توسط مهندسی نورد .

دیدگاهتان را بنویسید