82948

واکنش مدیرعامل چادرملو به رقم بدهی این معدن

دنیای معدن -مدیر عامل معدن چادرملو نسبت به اظهارات اخیر دیوان محاسبات و برخی از نمایندگان مجلس واکنش نشان داد و گفت: میزان بدهی این معدن براساس محاسبات ما با عددی که دیوان محاسبات و سازمان ایمیدرو مطرح کرده است، مطابقت ندارد.

نوریان، با بیان این که بدهی چادرملو در سال 1392 معادل 513 میلیارد تومان براساس محاسبات خودمان بوده است، گفت: تا کنون تمامی این مبلغ پرداخت شده است و چادرملو هیچگونه بدهی برای سال 1392 ندارد.

وی ادامه داد: این موضوع در حالی است که ایمیدرو میزان بدهی ما را 937 میلیارد و دیوان محاسبات 981 میلیارد تومان ارزیابی کرده که این میزان 426 میلیارد تومان در محاسبه ایمیدرو و 468 میلیارد تومان در محاسبه دیوان محاسبات با آنچه چادرملو محاسبه کرده است، فاصله دارد.

نوریان با بیان این که بین عدد ایمیدرو و دیوان محاسبات نیز اختلاف وجود دارد، اظهار کرد: این مساله نشان از ابهام در قانون را دارد.

وی با بیان این که در حال حاضر معدن چادرملو منتظر تصمیم مجلس است، گفت: اگر مجلس تصمیم را بر این بگذارد که دیوان محاسبات یا ایمیدرو زمام کار را بدست گیرند، ما آن را می پذیریم.

مدیر عامل معدن چادرملو با اشاره به بدهی این معدن در سال 1393 اظهار کرد: چادرملو بابت سال 1393 براساس محاسبات خودمان 630 میلیارد تومان بدهی دارد که این عدد اختلاف چندانی با عدد مورد محاسبه دیوان محاسبات و ایمیدرو ندارد.

نوریان با بیان این که تاکنون 110 میلیارد تومان از این مبلغ را پرداخت کرده ایم، گفت: از این مبلغ 520 میلیارد تومان باقی مانده که با توجه به طلبکاری هزار میلیارد تومانی چادرملو پیشنهاداتی را به ایمیدرو داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید