82916

رشد چشمگیر ارزش بیمه نامه های صادره صندوق بیمه سرمایه گذاری معدنی

دنیای معدن -ارزش بیمه نامه های صادره از سوی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی طی سال 93 به صورت چشمگیری رشد کرد.

به گزارش دنیای معدن، صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی طی سال گذشته 67 بیمه نامه به ارزش 2133 میلیارد ریال صادر کرد. این در حالیست که طی سال 92، 71 بیمه نامه به ارزش 178 میلیارد ریال صادر شده بود و این مساله نشان می دهد که از یک سو، ایمیدرو به بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به عنوان یکی از مولفه های توسعه بخش معدن، توجه ویژه ای داشته و از سوی دیگر، بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش معدن استقبال بیشتری از خود نشان داده است.
از بیمه نامه های صادره در سال 93، 45 فقره بیمه نامه سرمایه گذاری اکتشاف و 22 فقره بیمه نامه اعتباری بهره برداری بود و این نوید را می دهد که با افزایش اکتشاف، در آینده ای نزدیک مجموع ذخایر معدنی کشور افزایش خواهد یافت و زمینه احداث طرح های جدید فرآوری مواد معدنی فراهم خواهد شد.
همچنین، با اجرایی شدن طرح تامین و تولید ماشین آلات و تجهیزات معدن و صنایع معدنی، صندوق بیمه و بانک های تجارت و ملت، بیمه نامه اعتباری برای پیمانکاران نیز به خدمات صندوق اضافه شد و تاکنون 4 فقره بیمه نامه به ارزش حدود 2 هزار میلیارد ریال برای پیمانکاران معدنی صادر شد.
در مدت یاد شده، میزان پرداخت خسارت و جبران تعهدات ناشی از صدور بیمه نامه ها به 99 میلیارد ریال رسید که نسبت به رقم مدت مشابه سال 92 (45 میلیارد ریال)، 2.2 برابر بیشتر است که نتیجه آن، افزایش اعتماد سرمایه گذاران به فعالیت های پر ریسک معدنی است.
بنا به این گزارش، با پیگیری های ایمیدرو طی سال 93، گام های مهمی برای ارتقای جایگاه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی شامل «خروج از شمول قانون خصوصی سازی»، «تصویب افزایش سرمایه از 100 به 680 میلیارد ریال در هیات وزیران»، «انعقاد و اجرای تفاهم نامه سه جانبه ایمیدرو، صندوق بیمه و بانک های ملت و تجارت به ارزش 3600 میلیارد ریال» و نیز «اختصاص ردیف بودجه برای نخستین بار در بودجه کل کشور به صندوق در راستای اجرای ماده 20 قانون اصلاح معادن مبنی بر بر تخصیص تا 5 درصد از حقوق دولتی دریافتی سالانه از معادن به صندوق» صورت گرفت که کل این اقدامات در بخش تامین منابع مالی به بار خواهد نشست.

دیدگاهتان را بنویسید