82640

تاثیر خروج یونان از منطقه یورو قیمت طلا

دنیای معدن -تحلیلگر برجسته اقتصادی موسسه کاپیتال اکونومیکس تاکید کرد که بازار طلا هنوز واکنش چندانی نسبت به بحران مالی و بدهی یونان نشان نداده ولی این مساله به زودی تغییر می کند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، جولیان جیساپ کارشناس اقتصادی موسسه کاپیتال اکونومیکس گفت: گرچه بازار جهانی طلا هنوز نسبت به تحولات مالی و اقتصادی یونان واکنش جدی نشان نداده ولی به نظر می رسد شرایط به زودی تغییر خواهد کرد.
بر اساس این گزارش وی افزود: در صورت خروج یونان از منطقه یورو قیمت جهانی طلا تا پایان امسال به بیش از 1400 دلار خواهد رسید.
جیساپ گفت: بازار جهانی طلا منتظر توافق یونان و وام دهندگان بین المللی در آخرین دقایق است ولی اگر این توافق صورت نگیرد و یونان به خاطر بدهی ورشکست شده و مجبور به ترک منطقه یورو گردد، قیمت طلا با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.
به گزارش سایت طلا، این تحلیلگر اقتصادی تاکید کرد که من مطمئن هستم که در صورت تشدید بحران یونان، قیمت طلا با افزایش چشمگیری روبرو می شود. من فکر می کنم این مساله اشتباه است که تصور کنیم یونان یک مورد خاص است و خطر ورشکستگی و خروج از منطقه یورو سایر کشورها را تهدید نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید