82639

تحلیل روز ۳۱ فروردین ماه بازار ارز و طلا / کاهش نرخ دلار و افزایش قیمت طلا

بازار جهانی طلا روز گذشته را با آرامش شروع کرد. اخبار و شاخص مهم اقتصادی موثر بر قیمت طلای جهانی وجود نداشت و محدوده نوسانی هر انس طلا بین ۱۱۹۲ دلار و ۵۰ سنت و ۱۲۰۸ دلار بود.

در بازار تهران هر دلار آمریکا نیز در شروع معاملات خود در ساعت ۱۱ صبح سه هزار و ۳۴۲ تومان قیمت خورد، اما به دلیل عدم رغبت معامله گران و وجود دلار نقدی زیاد در بازار، به تدریج قیمت خود را از دست داده و به سه هزار ۳۲۵ تومان در انتهای معاملات و زمان بسته شدن بازار دلار در ساعت ۱۶ رسید.

طلا در بازار آزاد تهران به قیمت ۹۸ هزار ۸۰۴ تومان برای هر گرم طلای عیار به فروش رسید، سپس در ادامه معاملات به دلیل افزایش تقاضا مقداری افزایش یافت و به ۹۹ هزار و ۵۸ تومان در ساعت ۱۲: ۳۰ رسید. سپس به تدریج تحت تاثیر کاهش قیمت دلار و کاهش قیمت جهانی طلا، اندک اندک کاهش یافت تا اینکه در ساعت ۱۸ در پایین‌ترین قیمت روزانه خود ۹۸ هزار و ۶۸۸ تومان معامله شد.

سکه نیز در شروع معاملات ۹۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت خورد، اما به دلیل افزایش جزئی قیمت طلا در این ساعت، سکه هم مقداری افزایش یافت و به ۹۶۸ هزار تومان در ساعت ۱۲ رسید. اما پس از آن به تدریج تحت تاثیر قیمت طلا کاهش یافت و ۹۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان در زمان بسته شدن بازار در ساعت ۱۸ معامله شد.

دیدگاهتان را بنویسید