82601

تشکیل کمیته آزمایشگاه های مواد معدنی در سال 94

دنیای معدن - نایب رئیس خانه معدن از تشکیل کمیته آزمایشگاه های مواد معدنی خبر داد و گفت: هدف از ایجاد این کمیته ارائه خدمات کارشناسی مطلوب به معدنکاران کشور است.

محمدرضا بهرامن، خانه معدن ایران در هر مقطعی که فعالان معدنی بخش خصوصی نیازمند اقدامات پژوهشی باشند، کمیته ای مربوط به مباحث مورد نظر تشکیل خواهد داد، اظهار کرد: تشکیل کمیته آزمایشگاه های مواد معدنی با توجه به پیشنهاد اعضای خانه معدن قرار است در سال 94 آغاز به کار کند.

او در این باره افزود: با توجه به این پیشنهاد از سوی فعالان معدنی بخش خصوصی قرار است در راستای ارتقای معادن کشور اقدامات آزمایشگاهی و کانی آرایی در این کمیته انجام شود تا کارشناسان در این کمیته با بهره مندی از اطلاعات واحدهای معدنی دولتی و خصوصی پروژه های آزمایشگاهی خود را تکمیل کنند و در راستای فرآوری مواد معدنی خدمات مطلوبی به فعالان معدنی ارائه شود.

نایب رئیس خانه معدن با بیان اینکه تشکیل چنین کمیته ای تعامل دولت و بخش خصوصی را در زمینه مطالعات کارشناسی مواد معدنی افزایش می دهد، گفت: نگاه کارشناسی این کمیته و مطالعات آزمایشگاهی کارشناسان باعث می شود تکنولوژی های جدید به عرصه فرآوری مواد معدنی ورود پیدا کنند.

این کارشناس بخش معدن با بیان اینکه کاهش قیمت مواد اولیه در بازارهای جهانی برای مقطعی معادن کشور را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: با توجه به توسعه فعالیت های اکتشافی بخش خصوصی در پهنه های معدنی کشور این کمیته می تواند در خانه معدن عمده پروژه های آزمایشگاهی مواد معدنی را انجام دهد و علاوه بر اینکه واحدهای آزمایشگاهی بخش خصوصی فعال می شوند، فعالان معدنی استان ها دیگر مجبور نشوند برای کارهای مطالعاتی و آزمایشگاهی خود تهران بیایند.

او افزود: هدف خانه معدن از تشکیل چنین کمیته ای ارائه خدمات مطلوب آزمایشگاهی است که قرار شده این خدمات در تمامی استان های معدن خیز ارائه شود.

بهرامن با بیان اینکه در حال حاضر واحدهای آزمایشگاهی مطالعات بسیار خوبی در زمینه کانی های طلا به دست آورده اند، اظهار کرد: دولت و شرکت های بزرگی که اکنون خصوصی سازی شده اند می توانند به صورت ایده آل از این خدمات مطالعاتی بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید