82391

تغییر نام سیمان مازندارن به سیمان نکا

دنیای معدن - رئیس شورای اسلامی نکا با بیان اینکه سیمان نکا کارخانه و برند نکاست خواستار تغییر نام سیمان مازندارن به سیمان نکا شد.

به گزارش دنیای معدن از شهرستان نکا، محمدرضا غلامی یکشنبه شب در نشست خبری اظهار کرد: کارخانه سیمان نکا برند و سفیر شهر نکاست که به دلایلی به سیمان مازندران تغییر نام پیدا کرد و اکنون با جدیت به دنبال تغییر نام سیمان مازندران به سیمان نکا هستیم.

وی افزود: هر چند که کارخانجات صنعتی دارای آلایندگی های مختلف برای شهر نکا هستند و آلودگی زیست محیطی، تردد، حمل و نقل و غیره وجود دارد اما چون شهر نکا به عنوان شهر صنعتی معرفی شده است می تواند در کنار این مسائل با اخذ عوارض مناسب در کاهش برخی از نارسایی ها تلاش شود.

رئیس شورای اسلامی نکا ادامه داد: به هیچ عنوان قصد تضعیف کارخانجات نکا را نداریم چرا که معتقدیم این کارخانجات لازمه شهر هستند و سبب رونق اقتصادی شده اند اما کارخانجات باید استانداردهای لازم را رعایت کنند و امیدواریم کمک کار پروژه های زیباسازی و المان شهری باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا عوارض کارخانجات شهرستان نکا که به استان و خزانه دولت واریز می شود به نکا اختصاص یابد که در حال حاضر عوارض ارتباطی به شورا و شهر نداشته و به شهرداری نکا واریز نمی شود و مستقیم به حساب خزانه دولت می رود.

غلامی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مهم شورای شهر نکا، ساماندهی رودخانه نکاست، یادآور شد: در سیل سال 78 خسارات فراوانی به نکا وارد شد و 50 نفر از همشهریان در این سیل غرق شدند و انتظار داشتیم که این مسئله جدی گرفته شود و دیواره سازی مناسب انجام شود و مسائل مختلف رعایت شود که نشد و اکنون در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: تکمیل سد لاستیکی، دیواره سازی رودخانه، ورودی و خروجی نکا، تقاطع غیرهم سطح، احداث پارک محلات و ... از مسائلی است که در دست اقدام است.

رئیس شورای اسلامی نکا با بیان اینکه مشکلات سیل زدگان نکا از سال 78 تاکنون ساماندهی نشده و تاکنون باقی است، خاطرنشان کرد: با گذشت 17 سال از سیل نکا همچنان مشکلات و عدم ساماندهی وجود دارد که در همین رابطه زمینی در چهارراه نکا که از بهترین نقاط شهر بوده است سال ها بلاتکلیف بود که اکنون ساماندهی شده تا یکپارچه سازی مناسب انجام شود.

وی با اشاره به اینکه معرفی شدن نکا به عنوان شهر صنعتی از مطالبات مردم نکاست، اظهار داشت: شهر نکا دارای کارخانجات بزرگی همچون کارخانه بزرگ سیمان مازندران، نیروگاه برق، سیلو و... است و لذا باید نکا از مزایای شهر صنعتی برخوردار شود تا اعتبارات مناسب به این شهر تخصیص یابد.

غلامی گفت: ساخت کشتارگاه شرق مازندران در نکا نیز از دیگر خواسته های به حق مردم در شهر نکاست که باید عملیاتی شود و با تمام توان از این امر حمایت می کنیم چرا که در قبال مردم و رای آنها مسئول و متعهد هستم.

وی ادامه داد: با رایزنی های مختلف توسط مسئولان بهشهری، پروانه کشتارگاه صنعتی نکا ابطال و دستور ساخت کشتارگاه در بهشهر صادر شده است که آنها معتقدند کشتارگاه بهشهر خصوصی است اما باید گفته شود که تا زمانی که کشتارگاه بخش دولتی ابطال نشود هیچ کشتارگاه خصوصی فعال نمی شود.

رئیس شورای اسلامی نکا با اشاره به همزمانی آغاز کمپوست بهشهر و کشتارگاه نکا با کمک پنج شهرداری نکا، بهشهر، گلوگاه، خلیل شهر و رستمکلا، یادآور شد: شهرداری نکا به تمام تعهدات خود در قبال کمپوست بهشهر عمل کرده است اما نه تنها شهرداری بهشهر بلکه شهرداری های مختلف دیگر شهرهای شرق مازندران، غیر از نکا نیز به تعهدات خود در قبال کشتارگاه نکا عمل نکردند.

غلامی اظهار کرد: اگر همه شهرداران به تعهدات خود در کشتارگاه نکا عمل می کردند و اعتبارات استانی و ملی مناسب با پروژه اختصاص می یافت ما اکنون شاهد ابطال پروانه کشتارگاه صنعتی نکا نبودیم، اما همچنان معتقدیم که پروانه کشتارگاه شرق مازندران حق نکاست و در این رابطه با تمام توان وارد می شویم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود اختلاف مالی در شهرداری در گذشته و بررسی این موضوع، بیان کرد: اختلاف مالی در حال بررسی است و شورای شهر نیز برای همکاری لازم با دادگاه اعلام آمادگی کرد که کارشناسان و بازرسان بیشتر از 100 روز پرونده ها را بررسی کردند اما جواب شفافی که رسانه ای شود تاکنون اعلام نشد.

رئیس شورای اسلامی نکا با اشاره به اینکه ما نماینده مردم و حامی مردم هستیم و از حق و حقوق آنان دفاع می کنیم، گفت: شورا در این مسئله، با تمام توان از صفر تا صد مسئله کمک کار مسئولان است تا شفاف سازی لازم انجام شود تا اگر خدای ناکرده کاری انجام شد، بررسی، پیگیری و مجازات انجام و حقوق بیت المال به شورا و شهرداری برگردد.

دیدگاهتان را بنویسید