82334

افزایش قیمت محصولات نیم ساخته آلومینیومی در بازار اروپا

دنیای معدن - در بازار آلومینیوم اروپا قیمت ورق های آلومینیومی مورد استفاده در صنایع خودرو به طور مشهودی افزایش داشته است و به نظر می رسد با توجه به تقاضای روبه رشد این محصول، افزایش قیمت آن نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از سایت تخصصی پلاتس، در بازار آلومینیوم اروپا قیمت ورق های آلومینیومی مورد استفاده در صنایع خودرو به طور مشهودی افزایش داشته است و به نظر می رسد با توجه به تقاضای روبه رشد این محصول افزایش قیمت آن نیز ادامه داشته باشد.
خریداران این محصول نیم ساخته آلومینیومی (آلیاژ226) در نیمه اول سال جاری میلادی برای تهیه آن با مشکلاتی مواجه خواهند بود؛ از آن جهت که تقاضا در صنایع خودروسازی به طور چشم گیری رشد داشته است.

بر اساس آمار تولید کنندگان آلیاژ آلومینیومی 226 تقاضای تنها یکی از تولید کنندگان کلیدی خودرو در آلمان در نیمه اول سال جاری میلادی افزایش 20 درصدی دارد.

صنایع خودرو آلمان بواسطه کاهش ارزش دلار با افزایش تقاضای داخلی و خارجی مواجه بوده اند. به همین صورت سازندگان خودرو در ایتالیا، اسپانیا و فرانسه نیز از انتهای سال 2014 میلادی با افزایش فروش مواجه بوده اند که همین موضوع افزایش تقاضای آلیاژ آلومینیوم 226 را در پی داشته است.

در بازار اروپا قیمت لحظه ای آلیاژ آلومینیوم 226طی ماه مارس به صورت هفتگی افزایش داشته است. خریداران مجبور هستند نیاز خود را طی قرار دادهای ماهانه و یا فصلی زودتر از موعد تامین کنند.

بر اساس اظهارات دست اندر کاران بازار، قیمت این محصول آلومینیومی (برای تحویل درآلمان) طی هفته گذشته بین 2020 تا 2070 یورو معادل 2185 دلار تا 2239 دلار در هر تن در نوسان بوده است.

با این حال گزارش شده است برخی از تولید کنندگان خودرو اروپایی حاضر به پرداخت بیشتر برای خرید محوله های آلیاژ آلومینیومی 226 حتی تا سطح 2100 یورو در هر تن بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید