82130

پروده طبس:‌ استخراج 14هزار تن زغالسنگ در یک روز

دنیای معدن - رکورد استخراج روزانه زغالسنگ در شرکت زغالسنگ پروده طبس شکسته شد.

به گزارش دنیای معدن،‌ این شرکت توانست با استخراج 14هزار تن زغالسنگ از یک کارگاه و در یک روز کاری رکورد استخراج این ماده معدنی در کشور را به ثبت برساند.


به گفته رمضان کریتی ثانی مدیر عامل شرکت زغالسنگ پروده طبس، این اقدام در یک روز کاری با انجام 20 برش از لایه زغال C1 کارگاه لانگوال W0صورت گرفت و نتیجه آن استخراج بیش از 14 هزار تن زغال‌سنگ خام بود که این میزان تولید روزانه، در تاریخ صنعت زغال‌سنگ کشور منحصر به فرد است. زغالسنگ پروده طبس،‌ نخستین شرکت مکانیزه تولید زغالسنگ در کشور محسوب می شود.


حوضه زغال‌سنگ طبس با وسعتی بالغ بر 30 هزار کیلومتر مربع یکی از بزرگ‌ترین ناحیه‌های زغالی در خاورمیانه به شمار می‌رود به طوری که 76 درصد ذخایر زغالسنگ ایران در طبس واقع شده و این شهرستان 5.5 میلیارد تن ذخیره تخمینی زغال‌سنگ را داراست. در این میان معدن پروده طبس با وسعت 1200 کیلومتر مربعی به تنهایی 1.1 میلیارد تن زغالسنگ کک شو دارد. در فرایند تولید فولاد به روش کوره بلند،‌ سنگ آهن در مجاورت کک متالورژی تبدیل به چدن مذاب می شود به همین دلیل جایگاه زغالسنگ به عنوان ماده اولیه صنعت فولاد از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید