82072

دنیای معدن گزارش می دهد:

کنفرانس جهانی آلومینیوم فرصتی برای ایران

دنیای معدن - دوبی در روزهای آخر اردیبهشت ماه میزبان متخصصان و فعالان آلومینیوم است.

صبا نمایشی- به گزارش خبرنگار دنیای معدن، خبری که چند روز پیش منتشر شد حاکی از آن بود که در این کنفرانس، شرکت های فعال در حوزه صنعت آلومینیوم (تولیدکنندگان، سازندگان تجهیزات، پژوهشگران، تحلیلگران و غیره) همچون ریو تینتو، آلکوا، آلبا، خلیج اکستروژن، آلفد و ال ام ای حضور می یابند.

کشورهای حاشیه خلیج فارس در سال های گذشته با جذب سرمایه گذار توانستند تولید آلومینیوم در این منطقه را افزایش دهند. این توسعه آنقدر سریع و موفق شکل گرفت که توانست صنعت آلومینیوم ایران را به حاشیه کشاند در حالی که ایران از اولین تولید کنندگان آلومینیوم در خاورمیانه محسوب می شود. وضع تحریم ها علیه کشور در سال های گذشته این فرصت را در اختیار کشورهای عربی قرار داد تا بتوانند ورود خوبی به بازار های جهانی داشته باشند.این در حالی بود که این کشورهای منابعی از بوکسیت در اختیار نداشته و تنها از طریق واردات این ماده در زمینه تولید آلومینیوم گام برداشتند. منطقه ویژه صحار در کشور عمان جزو مناطقی است که کارخانه های تولیدی آلومینیومی را در خود جای داده و سرمایه گذاران معدنی بسیاری را به سوی خود جذب کرده است.

اما امروز شرایط تغییر کرده و دروازه بازارهای جهانی با توافق صورت گرفته میان ایران و 1+5 به روی تولیدکنندگان داخلی چه در صنعت آلومینیوم و چه صنایع معدنی دیگر باز شده است و در صورت نهایی شدن این توافق قدرت صنایع معدنی ایران در بازار های جهانی بیش از گذشته خواهد شد.

کنفرانس جهانی آلومینیوم خاورمیانه پس از توافق مقدماتی میان ایران و 1+5 و همچنین رفع بخشی از تحریم ها فرصت خوبی برای بازاریابی و جذب سرمایه گذار خارجی در صنعت آلومینیوم خواهد بود. مدیران کارخانه های تولیدی آلومینیوم در ایران این روزها از افزایش میزان تولید خود در سال جاری خبر می دهند در نتیجه حضور در این گردهمایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت آلومینیوم ایران می تواند به نفع تولیدکنندگان داخلی باشد. فراموش نکنیم که بازاریابی یکی از اصول فروش موفق در بازارهای بین المللی است و ایران باید با اتفاق رخ داده در حوزه سیاسی برای توسعه اقتصاد خود از فرصت های پیش رو بهترین استفاده را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید