81863

قیمت پایین زغال سنگ معادن کوهبنان را به تعطیلی کشانده است

دنیای معدن - فرماندار کوهبنان گفت: پایین بودن قیمت زغال سنگ معادن کوهبنان را در آستانه ورشکستگی و تعطیلی قرار داده است.

به گزارش دنیای معدن از کوهبنان، سید مجتبی هاشمی صبح امروز در جلسه کمیسیون امنیت کارگری شهرستان کوهبنان اظهار داشت: کوهبنان به عنوان بهشت معادن استان کرمان محسوب می شود و معادن زیادی از جمله زغال سنگ ، سنگ آهن، خاک نسوز و... را در خود جای داده که تاکنون تعدادی از این معادن به مرحله اکتشاف و استخراج رسیده اند.

وی ادامه داد: افراد زیادی از شهرها و استان های مختلف کشور در این معادن مشغول به کار هستند و تعدادی از آنان نیز در این معادن بازنشسته شده اند، البته در شهرستان کوهبنان به صورت خصوصی و دولتی اداره می شوند.تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا با ایجاد صنایع جانبی در کنار معادن زغال سنگ، زمینه اشتغال بیشتر را فراهم کنیم و در حال حاضر کارخانه فرآوران زغال پابدانا در پایین دست معادن رسماً فعالیت دارد.

هاشمی تصریح کرد: مشکل عمده معادن زغال سنگ شهرستان کوهبنان پایین بودن قیمت زغال است که به گفته مسئولان معادن در صورت ادامه این روند طی چند ماه آینده فعالیت بسیاری از معادن شهرستان متوقف و تعداد زیادی کارگر بیکار می شوند.

فرماندار کوهبنان از استاندار کرمان و مجمع نمایندگان استان درخواست کرد تا در راستای رفع مشکل معادن شهرستان اقدام کنند که این امر می تواند در رونق اقتصاد منطقه و استان موثر واقع شود.

وی تاکید کرد: با همکاری مسئولان معادن، اداره صنعت، معدن و تجارت و پیگیری های مستمر بازرسان اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سال گذشته تنش های کارگری به صورت چشمگیری کاهش داشته، لذا حقوق و مزایای کارگران باید بدون فوت وقت پرداخت شود.

20

دیدگاهتان را بنویسید