81527

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران :

تولید گندله در اولویت برنامه های دولت باشد

دنیای معدن -اختصاص 2/3میلیارد دلار تسهیلات به صنعت فولاد می تواند بخشی از مشکلات موجود در این صنعت را حل کند.

صبا نمایشی- امسال صندوق توسعه ملی این رقم را بخش توسعه فولاد در کشور اختصاص خواهد داد که به اعتقاد کارشناسان می تواند به ایمیدرو و اجرای پروژه های مهم فولادی کشور اختصاص پیدا کند که در این بین 7 طرح فولادی مهم کشور شامل طرح فولاد شادگان، سفید دشت، میانه ، نی‌ریزی، قائنات، بافت و سبزوار است که چند سال است به دلیل مشکلات منابع نتوانسته اند پیشرفت جدی داشته باشند و اجرایی شوند.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفتگو با خبرنگار دنیای معدن درباره تخصیص این رقم به صنعت فولاد اظهار کرد: با توجه به خبرهای منتشر شده این مبلغ برای اجرا و تکمیل 7طرح فولادی است که مدت 8سال نیمه فعال بوده است. اما باید به این نکته توجه داشت، در صورت رسیدن این طرح ها به مرحله اجرا واحدهای فولادی نیازمند مواد اولیه هستند. در واقع امروز صنعت فولاد با مشکل مواد اولیه رو به رو است که باید به ان توجه داشت.

رضا شهرستانی گفت: میزان تولید گندله در کشور کم است و به همین دلیل واحدهای فولادی با مشکل مواجه اند. به اعتقاد من باید بخشی از این رقم به تولید گندله اختصاص یابد و پس از آن تولید آهن اسفنجی در اولویت دوم مسئولان قرار بگیرد.

به گفته وی، طرح های فولادی نیازمند 1میلیارد و 600میلیون تومان تسهیلات هستند. در نتیجه بخش عمده ای از تسهیلات اختصاص یافته برا ی7طرح فولادی خواهد بود.

شهرستانی تصریح کرد: دولت باید تولید گندله را دراولویت کاری خود قرار دهد تا حداقل تولید ان را به 5میلیون تن برسانیم و پس از آن به دنبال تولید اهن اسفنجی باشیم. اما بعید می دانم با وجود طرح های فولادی چنین موضوعی به مرحله اجرا برسد.

دیدگاهتان را بنویسید