80921

رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران:

تجدید نظر در حقوق دولتی راه نجات سنگ آهنی ها است

دنیای معدن -توافق هسته ای میان ایران و 1+5 فرصتی طلایی برای ورود به بازارهای جهانی است. اما در این میان بازار برخی محصولات معدنی از جمله سنگ آهن با بحران شدیدی مواجه شده است. بحران پیش آمده در حوزه سنگ آهن منجر به ورشکستگی برخی از شرکت های بزرگ در جهان شده است. عدم تغییر برنامه های عمرانی چین به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد حاکی از ادامه کاهش قیمت سنگ آهن در بازار جهانی است.

صبا نمایشی- رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران در گفتگو با خبرنگار دنیای معدن درباره راهکارهای مقابله با بحران پیش آمده در بازار سنگ اهن اظهار کرد: تجدید نظر در میزان بهره مالکانه یکی از مواردی که می تواند در بحران پیش امده به ادامه حیات معدن کاران کمک کند.

قدیر قیافه ادامه داد: با شرایط فعلی در بازار سنگ اهن رقم تعیین شده برای بهره مالکانه نه تنها محقق نمی شود بلکه بسیاری از جایگاه های شغلی بخش معدن نیز از بین می رود.

به گفته وی، در بحران پیش آمده دولت باید با بخش خصوصی همکاری داشته باشد. در واقع در این وضعیت دولت باید در میزان حقوق دولتی تجدید نظر کرده جریمه اضافه برداشت ها را ببخشد. در این رابطه مذاکرات بسیاری صورت گرفته است. متاسفانه معدنکاران در موضوع اضافه برداشت مشکلات زیادی دارند. معدنکاران اضافه برداشت خود را به صورت شفاهی در ابتدای کار به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مربوطه اعلام کرده اند اما امروز شاهد گزارش هایی درباره این موضوع هستیم که بیان می کند این کار بدون اطلاع انجام شده است.

قیافه افزود: خوشبختانه با مذاکرات صورت گرفته توانستیم به مسئولان ثابت کنیم که این افراد به دنبال سوء استفاده نبوده و میزان اضافه برداشت خود را اطلاع داده اند.

رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران در پایان نیز با اشاره به کاهش شدید قیمت سنگ آهن در بازار جهانی اظهار کرد: امروز معادن سنگ آهن بیش از گذشته به حمایت های دولت نیازمند است.

دیدگاهتان را بنویسید